بیانیه شورای امنیت تلاشی برای بزک کردن چهره متجاوزان بود


بیانیه شورای امنیت تلاشی برای بزک کردن چهره متجاوزان بود

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن: جنگ کثیفی که آمریکا، عربستان و همپیمانان آنها در یمن به راه انداختند، ثابت کرد قاعده جنگ استفاده از انواع سلاح هاست.

بیانیه شورای امنیت تلاشی برای بزک کردن چهره متجاوزان بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ ­رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به استفاده از سلاح های فرانسه در جنگ سعودی علیه مردم یمن تاکید کرد: جنگ کثیفی که آمریکا، عربستان و همپیمانان آنها در یمن به راه انداختند، ثابت کرد قاعده جنگ استفاده از انواع سلاح هاست.
محمد علی الحوثی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: فلورانس بارلی وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با "رادیو کلاسیک" فرانسه درباره استفاده از سلاح های این کشور (در جنگ یمن) اظهار بی اطلاعی کرد اما این قانع کننده نیست زیرا جنگ کثیفی که آمریکا، عربستان و همپیمانان آنها در یمن به راه انداختند، قواعد این جنگ را نشان می دهد که آن استفاده از انواع سلاح هاست و آنها هیچگونه ملاحظه ای درخصوص ساز و کارها و اصول جنگی خود ندارند.
فرانسه از تداوم فروش سلاح دفاع می کند و مکرون نیز در سخنان خود آشکارا به این مسئله اشاره کرد اما مدافعان فروش سلاح و کسانی که برای آن به اتحادیه اروپا فشار می آورند همچون دلالانی هستند که ممکن نیست معاملات اسلحه را متوقف کنند حتی اگر به گفته وزیر دفاع فرانسه جنگی کثیف در کار باشد. قانون از فروش سلاح در جنگهای هجومی یا دیگر جنگ ها مانع می شود و اقدام خانم وزیر به تشکیل کمیته راه حل درست است.
الحوثی در توئیت دیگری نوشت: بیانیه شورای امنیت تنها فرمولی است که آمریکا و انگلیس آن را آراسته اند تا همزمان با تشدید تحریم ها و جلوگیری از دستیابی به سیلوهای گندم، وجهه عربستان و امارات را بهبود بخشند. همانطور که مارک لوکوک معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در جلسه اخیر گفت: ما برای دستیابی به سیلوهای گندم دریای سرخ، که تقریبا 3 میلیون تن گندم دارد، با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستیم و با نزدیک شدن نیروهای ائتلاف به شهر در حال حاضر دستیابی به این سیلوها ناممکن شده است.
محمد علی الحوثی افزود: بیانیه شورای امنیت با واقعیت کمک هایی که عربستان و امارات از آن دم زدند و به آن عمل نکردند، تناقض دارد. لوکوک نیز در سخنان اخیر خود با اشاره به این مسئله تاکید کرد: 176 میلیون دلار به طرح کمک های بشر دوستانه تخصیص یافت در عین حال این مبلغ 80 درصد کمتر از مبلغ مشابه در سال گذشته بود.
با وجود آنکه لوکوک آشکارا از بی وفایی امارات و عربستان می گوید چطور باز هم از کمک های آنان تمجید می شود؟ در حالی که آنها، آمریکا و ائتلاف بین المللی مسئول بحران اقتصادی و دیگر مشکلات در یمن یعنی کشوری هستند که در قحطی به سر می برد. لوکوک هشدار داد احتمالا کمک های بشر دوستانه به زودی متوقف خواهد شد.
این بیانیه با اطلاع رسانی پانزدهم آوریل در تناقض است و تنها به معنای حمایت مداوم از جنگ یمن است، این یعنی به جای محکوم کردن تحریم ها و جنگ علیه یمن، چهره آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و همپیمانان آنان به عنوان مجرمان و عاملان بدترین بحران انسانی یعنی تجاوز به یمن، خوب و مثبت جلوه داده شود، جنگی که مارتین گریفیتس درباره آن گفت: یمن در حال نابودیست و مردمش از گرسنگی در حال مرگند.
با انتشار بیانیه شورای امنیت، به گفته برخی منابع بعید نیست متجاوزان تنش نظامی دوباره ای مشخصا در الحدیده به راه بیاندازند و حلقه محاصره را تنگتر کرده و زیر ساخت ها و مراکز غیر نظامی را هدف بگیرند تا بیماری های ناشی از بمباران ها افزایش یابد چرا که به گفته لوکوک علت انتشار "وبا" حمله به زیرساختهای بهداشتی و تاسیسات آب و فاضلاب است.

الحوثی: سخنان وزیر دفاع فرانسه قانع کننده نیست
رئیس کمیته انقلابی یمن ابراز بی اطلاعی مقامات فرانسوی از استفاده از سلاح های ساخت این کشور در جنگ یمن را زیر سئوال برد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، محمد علی الحوثی تاکید کرد سخنان وزیر دفاع فرانسه در تکذیب استفاده از سلاح های فرانسوی در جنگ یمن، قانع کننده نیست.
الحوثی افزود: کسانی که در اتحادیه اروپا از فروش سلاح دفاع می کنند و به دنبال اعمال فشار برای ادامه فروش سلاح هستند، نمی توانند قراردادهای تسلیحاتی خود را متوقف کنند. آمریکا و عربستان و متحدان شان در جنگ کثیفی که به راه انداخته اند ثابت کردند که بدون توجه به قواعد، از هر نوع سلاحی استفاده می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد