فواید روغن اسطوخودوس یا لاوندر برای پوست و مو و بدن


فواید روغن اسطوخودوس یا لاوندر برای پوست و مو و بدن

روغن اسطوخودوس یا روغن لوندر چیزی در حدود 2500 سال پیش کشف شده و به دلیل مزایای خیلی خوبی که بر روی سیستم عصبی داشت، برای اقدامات درمانی مورد استفاده قرار می گرفت! این روغن طبیعی دارای مواد تشکیل دهنده ای واص ارامش بخش هست که به بهبود خواب و کاهش استرس و اضطراب کمک میکند. علاوه بر این از روغن اسطوخودوس میشه برای درمان انواع زخم های جزیی، نیش...

روغن اسطوخودوس یا روغن لوندر چیزی در حدود ۲۵۰۰ سال پیش کشف شده و به دلیل مزایای خیلی خوبی که بر روی سیستم عصبی داشت، برای اقدامات درمانی مورد استفاده قرار می گرفت! این روغن طبیعی دارای مواد تشکیل دهنده ای واص ارامش بخش هست که به بهبود خواب و کاهش استرس و اضطراب کمک میکند. علاوه بر این از روغن اسطوخودوس میشه برای درمان انواع زخم های جزیی، نیش حشرات، درمان سردرد، رفع بی خوابی، درمان پوست حساس و … استفاده کرد.

در ادامه همراه باشید و واص روغن اسطوخودوس برای پوست، مو و بدن بیشتر آشنا شوید.

فواید روغن اسطوخودوس یا لاوندر برای پوست و مو و بدن

فواید روغن لاوندر برای موها

روغن اسطوخودوس یا لاوندر تاثیر خیلی خوبی در تغذیه رسانی به پوست سر داره و باعث میشه تا رشد موها افزایش پیدا کنند. علاوه بر این ماساژ دادن چند قطره از این روغن بر روی پوست سر کمک میکنه تا شوره سر از بین بره.

شما میتونید از روغن اسطوخودوس یا لوندر برای جلوگیری از ایجاد شپش سر هم استفاده کنید و احتمال رشد شپش در موها رو تا حد زیادی کاهش بدید.

خواص و فواید روغن اسطوخودوس برای بدن

شما میتونید از این روغن معطر به عنوان یک عطر روزانه استفاده کنید و بر روی پیشانی ماساژ بدید تا هم از عطر فوق العاده آن لذت ببرید و هم اینکه احساس آرامش بیشتری داشته باشید و استرس و اضطراب رو از خودتون دور کنید.

از روغن لاوندر معمولا در لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده به دلیل عطر خوش و خواص ارامش بخشی که داره استفاده میشه. علاوه بر این توصیه میشه از این روغن در دوران قاعدگی نیز استفاده کنید؛ زیرا این روغن تاثیر خیلی خوبی در کاهش دردهای دوره ای داره.

فواید روغن اسطوخودوس یا لاوندر برای پوست و مو و بدن

فواید روغن اسطوخودس یا لوندر برای پوست صورت

روغن اسطوخودوس دارای خواص ضدباکتری و ضدالتهابی خیلی خوبی هست و میشه برای درمان پوست های آکنه ای یا خارش دار مورد استفاده قرار بگیره. علاوه بر این، از روغن اسطوخودوس میشه به عنوان یک روغن عالی و مناسب برای حفظ رطوبت و هیدارتاسیون پوست نیز استفاده کرد.

از انجایی که این روغن دارای خواص ضد قارچی نیز هست، تاثیر خیلی خوبی در درمان اگزما، پوست خشک و برطرف کردن حالت پوسته پوسته شدن پوست رو داره. علاوه بر این از این روغن میتونید برای درمان پسوریازیس و از بین بردن حالت قرمزی و التهاب پوست هم استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس برای کم رنگ شدن لکه های پوستی و روشن شدن رنگ پوست نیز گزنیه خیلی خوبی بوده و تاثیر خیلی خوبی برای برطرف کردن لکه های قرمزی پوست هم داره.

فواید استفاده از روغن اسطوخودوس در خانه

از روغن اسطوخودس میشه برای آروماتراپی و بهبود وضعیت خواب استفاده کرد. این روغن تاثیر خیلی خوبی در کاهش اضطراب، ایجاد آرامش اعصاب و استراحت مغز داره و استشمام آن قبل از خواب کمک میکنه تا خواب بهتر و عمیق تری رو تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

خواص اسطوخدوس و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

بهترین روغن گیاهی برای پوست صورت

درمان میگرن وغن های طبیعی و معطر

درمان خارش پوست هترین روغن های طبیعی و گیاهی

منبع

شاید دیگر مطالب
روژانرا هم دوست داشته باشید

فواید روغن اسطوخودوس یا لاوندر برای پوست و مو و بدن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...