افزون بر سه هزار برنامه به یاد شهدا پارسال در یزد برگزار شد


افزون بر سه هزار برنامه به یاد شهدا پارسال در یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: در سال 1397، سه هزار و 600 برنامه به یاد شهدای این استان با همکاری خانواده‌های ایثارگران، قشرهای مختلف مردم و مسئولان محلی در مناطق مختلف شهری و روستایی برگزار شد.

احمد ابراهیمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 2 هزار برنامه به‌صورت یادمان و یادواره شهدا و بقیه به‌عنوان مجالس روضه‌خوانی، ادعیه و برگزاری سایر فعالیت‌های فرهنگی برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مدت حدود پنج هزار بار در اجرای طرح سپاس (قدردانی از خانواده شهدا) با حضور مسئولان و همراهی مردم و ایثارگران از جامعه هدف این نهاد سرکشی و عیادت شده است.
به گفته این مسئول، سال گذشته حدود هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در مسابقات فرهنگی، هنری، مهارتی و ورزشی درون و برون‌استانی بنیاد شرکت کردند.
ابراهیمی یادآور شد: همچنین حدود 2 هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام شدند و در برنامه‌های فرهنگی، هنری و تفریحی بنیاد شرکت کردند.
وی بیان داشت: هم‌اکنون حدود 10 هزار دانش‌آموز تحت پوشش این اداره کل در 33 باب مدرسه‌های شاهد و نیز چهار هزار دانشجو در 60 مرکز آموزش عالی در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه 327 گلزار شهدا در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون 204 گلزار از محل بودجه‌های استانی، با همکاری خیران و همراهی خانواده‌ها ساماندهی شد.
وی تعداد نفرهای جامعه ایثارگری زیرپوشش این نهاد را 50 هزار نفر ذکر کرد.
استان یزد در طول پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
7536/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی