اجرای طرح «هر دهیاری یک همراهی» برای کمک به سیل‌زدگان


اجرای طرح «هر دهیاری یک همراهی» برای کمک به سیل‌زدگان

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در بودجه سال جاری، رقمی معادل 55 هزار میلیارد ریال به دهیاری ها اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، سعید جندقیان در نشست مردم نگاری و هویت در کاشان، اظهار کرد: بارندگی های فروردین باعث شد که نزدیک به 4500 روستای کشور درگیر مشکلات ایجاد شود و هم اکنون نیازمند کمک هستند.

وی تصریح کرد: سازمانی به گستردگی 38 هزار دهیاری کشور دارای ظرفیت گسترده ای از امکانات، ماشین آلات و منابع مالی هستند که می توانند در زمان ضرورت به یکدیگر کمک کنند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: با هدف جلب این مشارکت همگانی و کمک رسانی به روستاییان سیل زده، طرح «هر دهیاری یک همراهی» اجرا می شود که دهیاری های کشور توانمندی های خود را برای نجات و بهسازی مناطق سیل زده به کار می گیرند.

وی تاکید کرد: هم اکنون 500 روستا برای هدف گردشگری تعیین شده است که می تواند منبع درآمد پایدار برای روستاییان باشد، اما نیازمند آن است که دهیاران آنها آموزش های مرتبط با زبان، مبانی گردشگری و آینده پژوهی را فرا بگیرند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: سال گذشته اعتباری معادل 2800 میلیارد ریال از محل طرح های بند «و» تبصره 6 به 280 روستا اختصاص یافت، اما برخی از دهیاران از حوزه گردشگری اطلاعاتی ندارند.

جندقیان افزود: آموزش دهیاران و اهالی روستا، ابتدایی ترین برنامه برای روستاهای هدف گردشگری حتی پیش از تخصیص اعتبار و تسهیلات است، بنابراین آموزش های تخصصی از امسال در این مناطق آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد