سند تحول بنیادین بی‌نقص نیست اما کاملترین است


سند تحول بنیادین بی‌نقص نیست اما کاملترین است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین یک سند بی عیب و نقص نیست اما هم اکنون این سندکاملترین سند و نقشه راه برای آموزش و پرورش است .

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های صنفی و سیاسی فرهنگیان فارس در شیراز گفت: مدرسه ما به جای آموزش مهارت زندگی ، تمرکز آن روی مفاهیم دانشی بوده و این انحراف عمده نظام آموزشی ما بویژه در دوره عمومی است و ما اصلاح این ساختار را از دوره ابتدایی شروع کرده ایم .

وی خاطرنشان کرد: تشکل های صنفی ظرفیت بسیار توانمندی هستند که می توانند بخش عمده ای از انرژیشان را بر روی راه حل‌ها بگذارند .

بطحایی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل های صنفی در آموزش و پرورش ،گفت: این تشکل ها ظرفیت بسیار توانمند ی هستند که می توانند بخش عمده ای از انرژیشان را بر روی راه حل ها بگذارند .

وزیر آموزش و پرورش گفت: این جلسه که نخبگانی از بدنه آموزش و پرورش حضور دارند ، بهترین فرصت برای بیان بحث ها ی کارشناسی و به دور از احساسات است که می توان مسیری را برای رسیدن به اهداف پیدا کرد .

وی با اشاره به انتقاد نمایندگان تشکل های صنفی از رسانه ای شدن پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفت: نباید اطلاعات درون سازمانی ما در اخبار عمومی پخش شود و سایر اقشار جامعه را درگیر این موضوع کنیم .

بطحایی در بخشی از سخنان خود گفت: اگر بخواهیم در جامعه جایگاه مناسبی پیدا کنیم ، باید دیده شویم و این جامعه است که شان ما را بالا می برد ، بر همین اساس آموزش و پرورش نیازمند راه اندازی یک شبکه ملی بود تا آگاهی بخشی لازم به فرهنگیان انجام شود و شبکه سینا در همین راستا راه اندازی شد .

در ادامه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال حاضرین جلسه مبنی بر علت عدم امکان اعمال بیش از یک مدرک تحصیلی برای فرهنگیان، گفت: این قانون مختص به آموزش و پرروش نیست و در همه دستگاه ها و بر اساس مصوبه شورای عالی اداری ، بیش از یک مدرک تحصیلی مورد قبول نیست و تلاش شده تا این موضوع برای آموزش و پرورش استثنا شود ، چرا که فرهنگیان نیازمند ارتقاء دانش و معلومات خود هستند .

وی با اشاره به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از بنگاه های اقتصادی زیان ده بوده اند، صندوق ذخیره فرهنگیان عملکرد خوبی داشته و اتفاقات گذشته در مورد صندق ذخیره هیچ ارتباطی به این صندوق و وزیر و هیئت امنای آن نداشته است.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل های صنفی فرهنگیان به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخته و از وزیرآموزش و پرورش رسیدگی به این موارد را خواستار شدند .


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان