فرصت 15 روزه به شورای نظامی/ درخواست اتحادیه مشاغل برای برگزاری فوی انتخابات


فرصت 15 روزه به شورای نظامی/ درخواست اتحادیه مشاغل برای برگزاری فوی انتخابات

جنبش اعتراضی سودانی ها «اقدامات مثبت» شورای نظامی حاکم در خصوص برگزاری گفتگوها با رهبران اپوزیسیون و آزادی برخی از زندانی های سیاسی را مورد استقبال قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آسوشیتدپرس»،جنبش اعتراضی سودانی ها «اقدامات مثبت» شورای نظامی حاکم در خصوص برگزاری گفتگوها با رهبران اپوزیسیون و آزادی برخی از زندانی های سیاسی را مورد استقبال قرار داد.

هفته گذشته،ارتش سودان، «عمر البشیر»،رئیس جمهوری این کشور را پس از چهار ماه اعتراض های خیابانی علیه حکومت او برکنار کرد و سپس شورای نظامی را تشکیل داد که گفته می شود برای دو سال یا کمتر تا زمانی که انتخابات برگزار شود بر روی کار خواهد بود.

معترضان نگران این هستند که ارتش که هنوز منصوب شده های بشیر اکثریت آن را تشکیل می دهند به قدرت بچسبند یا اینکه یکی را از میان خود برای جانشینی بشیر انتخاب کنند.

«اتحادیه مشاغل سودان» که پشت اعتراض های مردمی است درخواست اصلی خود را در کنفرانس خبری که عصر روز گذشته (دوشنبه 26 فروردین) در خارطوم برگزار شد،بارها تکرار کرد:ارتش باید فورا قدرت را دولت مدنی انتقالی بدهد که برای مدت چهار سال بر سودان حکومت خواهد کرد.

«اتحادیه مشاغل سودان» یک فرصت 15 روزه به ارتش این کشور داد تا قدرت را به دولت مدنی واگذار کند یا اینکه منتظر تعلیق این شورا از سوی فعالان این اتحادیه باشد.

این اتحادیه اعلام کرد که دولت سیاسی مدنی باید انتخابات را در اسرع وقت برگزار کند.

پیش از این اتحادیه مشاغل سودان از معترضان خواسته بود تا برای دستیابی به همه اهداف انقلابی خود از اعتراضات دست برندارند و همچنان در خیابان ها حضور داشته باشند.

روز گذشته ،ژنرال «عبدالفتاح برهان»،رئیس شورای نظامی انتقالی رئیس جدید ستاد ارتش را بر اساس خواست مردم انتخاب کرد.

گفتنی است،عمر البشیر که 30 سال بر سودان حکوت کرده بود از زمان برکنار شدن از قدرت تا کنون تحت حصر خانگی در خارطوم قرار داد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک