آماده آتش سوزی در مراتع فارس باشید / نامگذاری روز سیل شیراز به عنوان روز «نوع دوستی»


آماده آتش سوزی در مراتع فارس باشید / نامگذاری روز سیل شیراز به عنوان روز «نوع دوستی»

رحیمی با اشاره به پیگیری ثبت روز سیل شیراز و حرکت مردمی شیراز به عنوان روز ملی «نوع دوستی»، گفت: محیط زیست و منابع آمادگی آتش سوزی را داشته باشند، خط های آتش بر زده شود، امکانات اطفا حریق آماده باشد و چرای دام ها زودتر آعاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی» امروز (چهارشنبه ۲۸ فروردین) در شورای اداری استان با اشاره به مطالب ارائه شده در جلسه در مورد سیل شیراز و سایر استان ها، گفت: دیدگاه های علمی و ارزیابی ها به مجلس داده شده و با بررسی دستگاه قصایی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه بین سیل و آبگرفتگی تفاوت است، عنوان کرد: سیل شیراز خساراتی را و همچنین نعماتی را به وجود آورد، بزرگترین حسن این حادثه همراهی و همگامی مسئولان و مردم بود.

استاندار فارس با اشاره به تسریع جبران خسارات سیل، اظهار کرد: ۲۱ شهرستان فارس درگیر سیل بود و سعی شد با استفاده از امکانات استان و کمک ها موفق به جبران قسمت قابل توجهی از خسارات شود.

وی با اشاره به همراهی سمن ها، خیریه ها، گروه های جهادی و غیره، بیان کرد: مشکلات محلات سیل دیده تا حدی مرتفع شده و دستورالعمل های مدت دار نیز در دستور کار قرار گرفته که پیگیری می شود.

رحیمی با بیان اینکه فارس استان معین کمک به شوش و شوشتر است، افزود: با کمک های مردمی و نیروهای امدادی، دستگاه های اجرایی، نیروهای امنیتی و انتظامی، سمن ها، اصناف، طلاب، خیرین، رسانه ها، فضای مجازی و غیره توانستیم کارها را تسریع بخشیم و از همه اینها کمال تشکر را داریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به خلق صحنه های بی بدیل مردم در مک رسانی سیل شیراز، گفت: به دنبال ثبت این روز به عنوان روز ملی «نوع دوستی» هستیم، باید آمادگی لازم را برای بحران های مختلف داشته باشیم.

استاندار فارس متذکر شد: علاوه بر بحران ها و حوادث، خرابکاری و عملیات های تروریستی بی بدیل است، نقاط آسیب پذیری در نقشه های سهل الوصول و چگونگی ورود باید از اکنون تمرین و آمادگی ایجاد شود تا هنگام حادثه بتوان مسنجم و هماهنگ با آن مقابله کرده و شرایط را به حالت عادی برگردانیم.

وی با اشاره به عملکرد سریع فارس در سیل و عادی سازی، بیان کرد: با توجه به تمرین ها و آمادگی مقابله با بحران ها توانستیم این حادثه را سریع جمع کنیم، این تجربه ذی قیمت را باید مدون و مشارکت ها را مورد پایش قرار دهیم.

رحیمی با اشاره نامگذاری امسال به سال «روتق تولید»، گفت: تمایل به تعداد بالای نامه و بنر نداریم بلکه نیازمند تلاش بیشتر در راستای امکانات موضوع، صرفه جویی، کاهش هزینه ها و غیره هستیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید ورد: گلوگاه ها و موانع شناسایی و از بین برود تا اشتغال افزایش یابد چرا که چرخش تولید به معیشت مردم کمک خواهد کرد و از رنج کم می شود.

استاندار فارس عنوان کرد: باید مردمی که مشکلاتشان را به ما می گویند را تکریم کرد، ۶ موکب در خوزستان فعال شده و ۲۰۰ نیروی دستگاهی، ۵۰ متخصص، ۱۸۰ دستگاه کمپرس، لودر و بیل، ۳۴۰ تن اقلام ارسالی، طبخ روزانه ۱۵ هزار پرس، ۲ هزار و ۳۵۰ بسته اقلام کمکی، ۶ هزار تخته پتو و غیره از سری کمک ها به مناطق سیل زده است.

وی با اشاره به خسارات سیل فارس، گفت: بخش کشاورزی بیش از سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت دیده است که از صندوق ذخیره کمک هایی خواهد شد، محیط زیست و منابع آمادگی آتش سوزی را داشته باشند، خط های آتش بر زده شود، امکانات اطفا حریق آماده باشد و چرای دام ها زودتر آعاز شود.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها