کاهش صدور مجوز برای راه اندازی رشته محل ها در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی


کاهش صدور مجوز برای راه اندازی رشته محل ها در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی

شریعتی نیاسر گفت: میزان مجوز برای راه اندازی رشته محل های جدید در مراکز دولتی و غیر دولتی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «مجتبی شریعتی نیاسر» در اجلاس سراسری کارگروه های تخصصی و برنامه ریزی وزارت علوم که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با اشاره به وضعیت دانشگاه های کشور از سال 57 تا 92 گفت: تعداد دانشجوهای کشور از 75 هزار نفر به چهار میلیون و 800 هزار دانشجو رسیده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: همچنین تعداد اعضای هیئت علمی نیز از سه هزار نفر به بیش از 80 هزار هیئت علمی رسیده است.

شریعتی نیاسر افزود: تعداد موسسات آموزش عالی در سال 1357 تعداد 240 مرکز بود که در حال حاضر به دو هزار و 850 مرکز رسیده است.

معاون آموزشی وزیر علوم بیان کرد: بیشترین جمعیت دانشجویی در گروه علوم انسانی مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی و پس از آن دانشگاه پیام نور است. از سال 92 تا سال 97 نیز با سیر کاهشی مجوزها برای راه اندازی رشته محل ها مواجه بوده ایم.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست هایی که وزارت علوم از سال 92 دنبال می کند این است که در برخی از حوزه ها رشد کمی داشته باشیم اما موتور توسعه رشته محل ها هم در برخی از دانشگاه ها با کندی پیش رود.

شریعتی نیاسر با اشاره به صدور مجوز رشته محل ها در بخش دولتی نیز گفت: در سال 95 توسعه بی رویه ای در رشته محل های دانشگاه آزاد داشتیم که این وضعیت در سال های 96 و 97 کنترل شده است و با روند کاهش صدور مجوز برای راه اندازی رشته های محل های بخش های دولتی و غیر دولتی روبرو هستیم.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه