فعالیت 40 کانون تخصصی مهدویت در مساجد کشور


فعالیت 40 کانون تخصصی مهدویت در مساجد کشور

ارزانی گفت: 40 کانون تخصصی مهدویت در مساجد کشور فعالیت می کنند و با همکاری بنیاد مهدویت در حوزه پاسخگویی به شبهات مربوط به فرهنگ مهدویت و انتظار فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در مراسم رونمایی از تابلوی «طاووس بهشتیان» که امروز (27 فروردین ماه) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد با بیان اینکه نیمه شعبان از اعیاد مهم است و اهل سنت نیز این مناسبت را شب برات می نامند، گفت: 24 هزار کانون فرهنگی هنری مسجدی برنامه های ویژه در شب، روز و شام نیمه شعبان در مساجد کشور برگزار می کنند.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به فعالیت 40 کانون تخصصی مهدویت در مساجد کشور، خاطرنشان کرد: این کانون ها با همکاری بنیاد مهدویت فعالیت های خوبی در این حوزه دارند و در زمینه پاسخگویی به شبهات مرتبط با فرهنگ مهدویت و انتظار و ارتقای فرهنگ مهدوی در جامعه فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار وقوع سیل در برخی از نقاط کشور و دردناک بودن آن برای آسیب دیدگان و سایر مردم، افزود: هشت موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد به طور خاص در زمینه خدمت رسانی به سیل زدگان فعالیت می کنند و در ایام مربوط به نیمه شعبان (ولادت حضرت مهدی (عج)) جشن های شاد و پر نشاط در این مناطق برگزار خواهند کرد.

ارزانی ادامه داد: هزار گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در قالب کلیپ تصویری و در سایر حوزه ها،‌ کارها و آثار فاخری به مناسبت نیمه شعبان برای آسیب دیدگان و سایر گروه های مردمی کشورمان اجرا می کنند.

وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری همچنین در برگزاری جشن های نیمه شعبان در مساجد فعال خواهند بود.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، تاکید کرد: جشن های نیمه شعبان باید با توجه به وقوع سیلاب های اخیر در کشور با نشاط و شادابی بیشتری در کشور برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استاد رضا بدرالسماء تابلوی بسیار ارزشمند «طاووس بهشتیان» را خلق کرده است، گفت: ایشان از هنرمندان درجه یک کشور است و برخی از آثار فاخر ایشان خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است.

ارزانی خاطرنشان کرد: استاد رضا بدرالسماء هفته پیش به عنوان هنرمند متعهد و انقلابی در حوزه نقاشی و نگارگری مورد تقدیر قرار گرفت.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به روایت پیامبر اسلام (ص) «المهدی طاووس الجنه؛ مهدی طاووس اهل بهشت است»،‌ خاطرنشان کرد: تعبیر این روایت بسیار دقیق و ظریف است و در منابع شیعه و سنی نقل شده است. طاووس زیبایی ظاهری و نهانی دارد به طوری که وقتی پرهای خود را می گشاید این زیبایی برای دیگران نمایان می شود. بر همین اساس از آنجا که با ظهور حضرت مهدی (عج) بسیاری از نهان ها و علوم برای مردم جهان زدوده می شود، تعبیر طاووس برای امام زمان (عج) به کار برده شده است.

وی ادامه داد: همچنین امام عصر (عج) برای اهل بهشت به عنوان طاووس هستند زیرا بسیاری از پنهانی ها را برای بهشتیان می گشاید.

ارزانی با بیان اینکه تابلوی طاووس بهشتیان اثر استاد رضا بدرالسماء و استاد رسول آقامیری (خطاط) است، گفت: حدیث شریف نبوی درباره حضرت مهدی (عج) بسیار زیبا در این اثر منعکس شده است.

وی افزود: پوستر تابلوی طاووس بهشتیان برای مساجد سراسر کشور ارسال می شود.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در پایان خاطرنشان کرد: کارهای استاد رضا بدرالسماء دلی و در ارتباط با حضرات معصومین (ع) است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید