فضای ابراز محبت به امام زمان(عج) محدود به پیروان حضرت نیست


فضای ابراز محبت به امام زمان(عج) محدود به پیروان حضرت نیست

حجت الاسلام غیاث با بیان اینکه فضای ابراز محبت نسبت به معصومان(ع) محدود به پیروان آنها نیست، گفت: این ماییم که درصد بهره برداری خود را از خورشید وجود امام عصر(عج) کم و زیاد می کنیم. آگاهی و معرفت ما در این بهره مندی نقش نخست را دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: برنامه «قافیه باران» ویژه نیمه شعبان پیرامون موضوع محبت و مهربانی امام زمان (عج) نسبت به کل بشریت به ویژه شیعیان و با حضور حجت الاسلام «شاه محمدی»، کارشناس مذهبی و همچنین حجت الاسلام «عبدالرحمن غیاث»، استاد حوزه و دانشگاه از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام«عبدالرحمن غیاث» گفت: ما معتقد به یک نظام حکیمانه در کل جهان هستیم و یکی از اصلی ترین مشخصه های این نظام، بروز و ظهور رحمت الهی به شکل های مختلف است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اشخاص و افعالی واسطه فیض خداوند به انسان ها قرار می گیرند. در حال حاضر یکی از قوی ترین واسطه های فیض الهی وجود مبارک امام زمان (عج) است که باعث دوام و بقاء نظام هستی هستند. لذا تمام برکاتی که از طرف خداوند متوجه همه انسان ها به ویژه مومنین و مسلمین می شود به واسطه وجود مبارک حضرت صاحب الزمان (عج) است.

وی اضافه کرد: فضای فعالیت و محبت معصومان (ع) فضای محدود به پیروان آنها نیست. آنها نسبت به دشمن ترین دشمنان خود هم لطف داشتند و مهربان بودند و این خیلی مهم و اثرگذار است که ما حتی در برخورد با دشمن بتوانیم حقوق انسانی شامل حال او را رعایت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید ظرفیت خود را برای بهره مندی از وجود حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: وجود مبارک امام مهدی (عج) مانند خورشید است که به همه نقاط می تابد اما این ماییم که درصد بهره برداری خود را از خورشید کم و زیاد می کنیم. لذا هر چه قدر که آگاهی ما نسبت به ایشان بیشتر باشد درصد بهره مندی ما از مهر و محبت حضرت حجت(عج) هم بیشتر می شود.

در ادامه این ویژه برنامه رادیویی، حجت الاسلام شاه محمدی اظهار کرد: امام زمان (عج) امام مهربانی و امام همه انسان ها است. حکومت ایشان هم از حکومت جمهوری اسلامی خیلی بالاتر است، وقتی در کشور ایران اقلیت ها هم کرسی خلافت دارند و در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم فعالیت می کنند پس در زمان خلافت امام عصر (عج) نیز اینگونه کرسی ها گسترده تر و البته با هم متحد می شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ما برای ظهور امام زمان (عج) می توانیم صلوات و یا دعای فرج نذر کرده و از ایشان حاجات معنوی طلب کنیم و ایشان را واسطه فیض الهی و ضمانت برای آمرزش از سوی خداوند قرار دهیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا