جشنواره جهانی فجر مهمترین جشنواره سینمایی غرب آسیا است


جشنواره جهانی فجر مهمترین جشنواره سینمایی غرب آسیا است

میرکریمی گفت: جشنواره جهانی فجر مهمترین جشنواره غرب آسیا است. البته می توایم در آینده جزو سه جشنواره فیلم برتر آسیا باشیم اما کسب این رتبه نیازمند دست یابی به استانداردهای بین المللی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «رضا میرکریمی» دبیر جشنواره جهانی فجر ظهر امروز در نشست خبری این رویداد در پردیس چهارسو به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت.

میرکریمی به اشارره به موفقیت های جشنواره جهانی فیلم فجر در سال های گذشته، گفت: جشنواره جهانی فجر مهمترین جشنواره غرب آسیا است. می توایم در آینده جزو سه جشنواره فیلم برتر آسیا باشیم اما کسب این رتبه نیازمند دست یابی به استانداردهای بین المللی است.

این کارگردان سینما تاکید کرد: جشنواره جهانی فجر در جذب مخاطب حرفه ای موفق عمل کرده است به طوری که سال گذشته ۳۵۰ میهمان خارجی داشتیم و امسال به خاطر مشکلات مالی ۲۵۰ میهمان. این تعداد میهمان خارجی در یک جشنواره جهانی کم سابقه است

وی درباره حضور ژورنالیست های خارجی در جشنواره گفت: ما از حضور ژورنالیست های خارجی استقبال می کنیم. سال گذشته بازخورد خارجی خوبی دریافت کردیم و امیدواریم امسال هم این گونه باشد. البته محدودیت های مالی هم داریم.

دبیر فجر جهانی درباره افق پیش روی جشنواره نیز گفت: در این سال ها تغییرات متعدد مسئولان فرهنگی و سینمایی موجب شده برخی برنامه های ما به نتیجه نهایی نرسد. مثلا یکی از جشنواره جهانی فیلم این است که عادت تماشای فیلم خارجی را زنده نگه دارد. علاقه شخصی خود من این بود که فیلم های روز دنیا را به صورت ماهیانه و با حضور یک میهمان خارجی نمایش دهیم که تاکنون این امر امکان پذیر نشده است.

میرکریمی در پاسخ به پرسش دیگری چگونگی حضور فیلم دونده در جشنواره گفت: جشنواره جهانی فجر برنامه ویژه ای برای فیلم دونده دارد. با امیرنادری در این باره در پوسان با امیر نادری مفصل گفتگو کردم و او پیام ویژه ویدئویی برایمان فرستاد که به نمایش درمی آید. ما از او برای بازگشت به ایران دعوت کردیم و هیچ منعی هم برای حضور او در جشنواره وجود ندارد.

حضور اصغر فرهادی در فجر جهانی موضوع دیگری بود که دبیر جشنواره درباره آن گفت: فرهادی به گفته خودش جشنواره جهانی فجر را استاندارترین جشنواره پس از انقلاب می داند و عدم حضور او در جشنواره به خاطر مشغله فراوان است. از سوی دیگر این کارگردان در جشنواره هایی که فیلم ایرانی حضور دارد تمایلی به داوری ندارد.

میرکریمی همچنین درباره حضور یا عدم حضور فیلمسازان فلسطینی در جشنواره گفت: متاسفانه فیلمسازان فلسطینی برای سفر به ایران دچار محدودیت شده اند و در اخرین لحطه از سفر به ایران بازماندند.

وی همچنین درباره ارزیابی کارشناسانه از عملکرد فجر جهانی گفت: ما هر سال پس از جشنواره همه امارها را منتشر کرده ایم اما به نطر می رسد امسال می توان ارزیابی جامع تری از جشنواره به دست داد.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟