برگزیت وایجاد بحرانی تمام عیار برای انگلیس


برگزیت وایجاد بحرانی تمام عیار برای انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ؛ خروج یک تریلیارد دلار سرمایه از انگلیس در پی برگزیت پس از این که وزیر دولت...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ خروج یک تریلیارد دلار سرمایه از انگلیس در پی برگزیت
پس از این که وزیر دولت انگلیس در رایانامه ای بی سر و صدا اعلام کرد دولت این کشور، گزینه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را پس از یک و نیم میلیارد پوند هزینه کنار می گذارد، بحث درباره خسارتهای ناشی از برگزیت ، بازهم در این کشور مطرح شد و خروج یک تریلیارد دلاری سرمایه از این کشور بر نگرانی ها در آن افزود .
موسسات پژوهش اقتصادی در انگلیس اعلام کردند از زمان همه پرسی برگزیت ، شرکت ها و موسسات مالی در این کشور ، یک تریلیارد دلار از دارایی های خود را به بیرون از انگلیس منتقل کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد .
رسانه ها در انگلیس به نقل از گزارش گروه مالی در آلمان اعلام کردند : تا ماه مارس امسال، نهصد میلیون دلار دارایی از لندن به فرانکفورت منتقل شده است و با ادامه بی ثباتی ناشی از برگزیت، این میزان افزایش خواهد یافت.
یک شهروند انگلیسی در این باره گفت : من به عنوان یک دانشگاهی فکر می کنم با خروج از اتحادیه راورپا با وضع بدتری مواجه خوااهیم شد به ویزه از نظر اقصتاید و بازرگانی جرا گه بخش عمده ایز مالیتتاهای در این کشور از شرکتهای خراجی گرفته یم شود و که در حال خرو و کوچ کردن از بریتانیا هستند .
وی افزود : بودن در اتحادیه اروپا به نفع ماست و عاملی قوی برای اقتصاد انگلیس که با خروج پیامدهای ناگواری را ببار خواهد آورد .
به گزارش پایگاه " ای . وای " تا ابتدای سال جاری میلادی، 36 درصد از موسسات مالی و بانک های انگلیس (80 هزار و 222 مورد) مشغول جا به جایی دفاتر خود و کارکنان به اروپایند یا قبلا این کار را صورت داده اند.
بنا بر این گزارش 56 درصد از موسسات بین المللی و بانک های چند ملیتی (27 مورد از 48 مورد مستقر در انگلیس) نیز گفته اند همین روال را در پیش گرفته اند.
همچنین 30 درصد از شرکت ها (67 هزار و 222 مورد) گفته اند دستکم بخشی از کارکنان و دفاتر خود را به اروپا منتقل کرده یا امکانات خود را در اتحادیه اروپا افزایش داده اند.
بر اساس گزارشهای رسمی منتشر شده شهرهای دوبلین در ایرلند، پاریس در فرانسه، فرانکفورت در آلمان و بروکسل در بلژیک مطلوب ترین مقصد کوچ شرکتها و فرار سرمایه ها اعلام شده اند.
نگرانی های ناشی از برگزیت و اعتراضها به دولت به علت انچه که سوء مدیریت ان اعلام شده شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس را با تعابیر تند به واکنش واداشته است .
رهبر نمایندگان حزب ملی اسکاتلند در این باره گفت : برگزیت و نابسامانی های ناشی از ان تا 9 درصد تولید ناخالص ملی را به کم خواهد کرد .
ایان بلکفورد با متهم کردن دولت انگلیس در بی توجهی به خواست نمایندگان مجلس و اجرای تدابیری برای کاهش خسارتهای ناشی از برگزیت و نابسامانی های همراه ان افزود : خسارتهای روز افزون برگزیت نشانه بی مسئولیتی دولت در این باره است که زیانهای اقتصادی این شرایط را نادیده می گیرد .
مارک کارنی (Mark Carney)، رئیس کل بانک مرکزی انگلیس، چندی پیش در نشست کمیته ای در مجلس این کشور گفت در یک سال نخست پس از همه پرسی برگزیت، اقتصادی این کشور 2 درصد کوچک تر شد و 40 میلیارد پوند خسارت دید.
دو ماه پیش نیز یکی از اعضای کمیته سیاست پولی این بانک گفت : برگزیت به صورت هفتگی، به طور متوسط 800 میلیون پوند به این کشور خسارت می زند."
گزارش تحلیل اقتصاد کلی فروش (Analysts at Retails Economics) در انگلیس نیز نشان می دهد ، با ترک اتحادیه اروپا، 9 میلیارد پوند به هزینه تامین مواد غذایی در این کشور افزوده می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش