تداوم کمک های مردمی به سیلزدگان


تداوم کمک های مردمی به سیلزدگان

شهرکرد- ایرنا- کمک های مردمی و صنفی به سیلزدگان کشور در چهارمحال و بختیاری همانند روزهای نخست وقوع سیلاب ، هنوز نیز تداوم دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، اقشار مختلف مردم با جمع آوری کمک های غیر نقدی در راستای کمک به سیلزدگان کشور پیشگام هستند و حتی برخی از آنها نیز برای یاری رساندن به مناطق سیلزده اعزام شده اند.
در یکی از تازه ترین اقدامات کمک های غیر نقدی به سیلزدگان ، عصر پنجشنبه زوج شهرکردی یک تخت تابلو فرش از جهیزیه خود را به سلیزدگان استان لرستان اهدا کردند.
تعدادی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری نیز با فروش آثار خود بخشی از درآمدهای آثار هنری را برای کمک به سیلزدگان اختصاص داده اند.
همچنین دانش آموزان در شهرستان های مختلف چهارمحال و بختیاری اقدام به جمع آوری کمک برای مردم سلیزده کرده اند.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت : در آیین گلریزان که توسط جامعه ورزش و جوانان با همت اداره ورزش وجوانان شهرستان شهرکرد برای کمک به سیلزدگان کشور در استان برگزار شد ، دو میلیارد ریال به سلیزدگان کمک شد.
حمید کریمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کمک هزینه با برگزاری گلریزان برای کمک به سیل‌زدگان استان و کشور، از طریق برخی نهادها، اداره کل و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها ،باشگاه ها و هیات های ورزشی همچنین سازمان های مردم نهاد جوانان جمع آوری شد.
به گفته وی، پخت 9هزار غذا در پلدختر توسط هیات کاراته، حضور 3تیم هیات اتومبیلرانی، 3تیم ورزشکاران هیات قایقرانی استان در مناطق سیل زده، توزیع اقلام غذایی توسط کوهنوردان و همراهی از دیگر فعالیت هیات های ورزشی و ورزشکارن و جوانان این استان برای کمک به سلیزدگان است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهار محال و بختیاری نیز از ارسال چهارمین محموله صنعتگران و معدنکاران این استان به مناطق سیل زده استان خوزستان خبر داد.
محمد کاظم منزوی افزود: این محموله شامل سه هزار کیلوگرم برنج، هزار و 380 بطری روغن نباتی، 6 کیلوگرم روغن نباتی جامد، دو هزار عدد گونی، 500 قوطی رب گوجه فرنگی، انواع حبوبات شامل نخود، لوبیا، عدس، لپه، 200 کارتن قند و شکر، 30 هزار عدد ظرف یکبار مصرف، 750 بسته آب معدنی و اقلام بهداشتی است.
به گفته وی ،از ابتدای وقوع سیل در نوروز صنعت گران و معدنکاران استان با ارسال کمک های خود به دنبال یاری رسانی به سلیزدگان بودند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری عنوان کرد: پیش از این سه محموله آب معدنی و اقلام غذایی به همت صنوف و صنعتگران این استان برای سیل زدگان ارسال شده بود.
رئیس دانشگاه شهرکرد نیز از جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی دانشجویان، کارمندان و استادان این نهاد علمی خبر داد و افزود: تاکنون 100 میلیون ریال کمک نقدی و تعدادی پتو، پوشاک، اقلام بهداشتی و لوازم خانگی جمع آوری شده است.
سعید کریمی خاطرنشان کرد: تعدادی از دانشجویان و کارمندان دانشگاه نیز بصورت داوطلبانه و در قالب اردوهای جهادی به مناطق سیلزده اعزام شده اند.
فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری از تداوم ادامه رسانی این نهاد به سیلزدگان استانهای همجوار خبر داد.
سردار پاسدار علی محمد اکبری افزود : هم اکنون بسیجیان ، سپاهیان و گروه های جهادی استان در استانهای همجوار مشغول خدمت رسانی و کمک به هموطنان سیلزده هستند.
وی گفت: هم اکنون نیز جهادگران سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در استان خوزستان مشغول خدمت رسانی به حادثه دیدگان از سیل های اخیر هستند و آمادگی اعزام امکانات و نیروهای بیشتر و هر نوع کمکی برای سیل زدگان در استانهای همجوار وجود دارد.
از سوی دیگر مردم شهرستان های مختلف استان به صورت گروهی اقدام به ارسال کمک های خود به سمت مناطق سیلزده کرده اند.
هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم استان برای کمک به سلیزدگان کرده اند.
به گزارش ایرنا، سیلاب فروردین ماه امسال خسارات فراوانی به بخش های مختلف کشور از جمله لرستا و خوزستان وارد کرد.
این سیلاب بیش از 6هزار میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری خسارت زد.
2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا