تیم روان شناسی آستان قدس رضوی به مناطق سیل زده اعزام می‌شود


تیم روان شناسی آستان قدس رضوی به مناطق سیل زده اعزام می‌شود

تیمی از روانشناسان برجسته آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات درمانی مشاوره و روانشناسی به مناطق سیل زده اعزام می‌شود.

تیم روان شناسی آستان قدس رضوی به مناطق سیل زده اعزام می‌شود
میگنا: مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در کارگاه تیم روان شناسی آستان قدس رضوی به مناطق سیل زده اعزام می‌شود آموزشی «اصول و راهکارهای روانشناختی ویژه مداخله در بحران» به همت مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: این کارگاه آموزشی برای ‌آماده‌سازی روانشناسان برگزار شده است.

سیدمحسن اصغری نکاح افزود: پس از آن همکاران در قالب تیم‌‌های تخصصی به مناطق سیل زده اعزام می شوند و به ارائه خدمات مشاوره‌ای به کودکان بانوان و اقشار آسیب‌پذیر می پردازند.

وی خطاب به مشاوران حاضر در این کارگاه آموزشی در خصوص ویژگی‌‌‌های یک امدادگر گفت: امدادگری در بحران فرصتی است برای امدادگران تا بتوانند در شرایط سخت رشد کنند؛ یک امدادگر باید با انگیزه کار کند و نسبت به افراد عادی صبر و تحمل بیشتری داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: آنچه که باید یک روانشناس در مقابله با بحران انجام دهد، ابتدا آمادگی خود در مواجه با بحران است و برای امداد رسانی به دیگران از لحاظ معنوی انگیزه نوع دوستی و یاری هم نوعان را در خود تقویت کند.

اصغری نکاح تاکید کرد: هر چه انگیزه فرد در امدادرسانی به مددجویان قوی‌‌تر باشد بهتر می‌تواند به افراد آسیب دیده خدمت کند؛ روانشناسان و مشاوران باید با کار تیمی و تجهیزات و منابع لازم کار خدمت رسانی را آغاز و از تک‌روی پرهیز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش