یوسفی مقدم: کانون ها و هسته های علمی مشورتی در مساجد ایجاد شود


یوسفی مقدم: کانون ها و هسته های علمی مشورتی در مساجد ایجاد شود

شفقنا- رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه مساجد باید جایگاه خود را پیدا کنند گفت: باید مطالبه گری علمی در مساجد شکل بگیرد تا بیانیه گام دوم جامه عمل بپوشد. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم عصر پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم […]

یوسفی مقدم: کانون ها و هسته های علمی مشورتی در مساجد ایجاد شود

شفقنا- رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه مساجد باید جایگاه خود را پیدا کنند گفت: باید مطالبه گری علمی در مساجد شکل بگیرد تا بیانیه گام دوم جامه عمل بپوشد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم عصر پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد اظهار کرد: در ابتدا باید بدانیم که این بیانیه ما را به کجا می خواهد ببرد و جامعه اسلامی را به چه سمتی می خواهد سوق دهد.

او با بیان اینکه آیا مساجد ما در وضعیت مطلوبی هستند که بتوانند پشتوانه ای برای این بیانیه باشند، گفت: اکنون که چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد ملت ما توانستند در برابر دنیایی از ظلم و استکبار قرار بگیرند و مقاومت کنند و اگر هر اقدامی که علیه نظام ما صورت گرفت برای هر حکومت دیگری پیش می آمد آن حکومت ساقط می شد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن بیان کرد: اکنون بنا بر فرموده رهبری وارد سه عرصه خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی شده ایم و در این میان تمدن سازی مهم ترین شاخصه انقلاب اسلامی است.

او با بیان اینکه شاخصه تمدنی یک ملت سبک زندگی آن ملت است ابراز کرد: بیانیه گام دوم بسیار مهم است و جایگاه مهمی هم دارد لذا یکی از جاهایی که در اجرایی شدن این بیانیه و عملی شدن مطالبات رهبری می تواند نقش مهمی ایفا کند مساجد هستند.

یوسفی مقدم بیان کرد: مسؤلین ما و همه تشکیلات دولتی باید برآمده از مسجد باشند اما به هر حال کانون اصلی مساجد هستند و همانطور که انقلاب را مساجد ایجاد کردند ادامه دهنده انقلاب هم به وجود مساجد بستگی دارد.

او با بیان اینکه مساجد همچون خونی در رگ های جامعه می باشند افزود: اکنون مساجد را به خواندن تنها نماز جماعت و عبادت کردن تنزل دادیم و سایر فعالیت ها عبادی دیگر را کنار گذاشتیم این در صورتی است که مسجد مرکز فعالیت ها و هدایت لشکرهای اسلامی بوده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به اینکه مساجد باید جایگاه خود را دریابند گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد نیز به عنوان یک متولی تا چه اندازه توانسته مسؤلین را متقاعد کنند که تا به عنوان هسته اصلی هدایت جامعه امکاناتی را در اختیار بگیرند؟

هسته های علمی و مشورتی در مساجد ایجاد شود

او توضیح داد: مساجد باید جایگاه خود را پیدا کنند و تا می توانند وظیفه خود را در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب انجام دهند چرا که اگر مساجد ما به همین شکل و وضعیت موجود باشند می توانند تنها بخشی از بیانیه را اجرایی کنند.

یوسفی مقدم افزود: باید کانون ها و هسته های علمی مشورتی در مساجد ایجاد شود و مساجد باید جایگاه واقعی خود را که مدیریت اصلی کشور است را به دست آورند.

او در پایان گفت: باید مطالبه گری علمی در مساجد شکل بگیرد تا بیاینه گام دوم جامه عمل بپوشد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا