حکم نهایی اعدام دو ایرانی در کویت


حکم نهایی اعدام دو ایرانی در کویت

دادگاه تجدید نظر حکم نهایی برای دو متهم ایرانی به اتهام قتل سه نفر در کویت و سرقت 883 هزار دلار را صادر کرد و حکم اعدام برای این دو نفر را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، دادگاه تجدید نظر کویت روز گذشته(یکشنبه 25 فروردین) دو ایرانی را به اتهام قتل یک شیخ از خاندان حاکم در کویت، یک پیرمرد کویتی 70 ساله و یک خدمتکار زن اندونزیایی در منطقه سلوی در استان حولی در جنوب پایتخت به اعدام محکوم کرد.

منابع قضایی به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند: این حکم نهایی است، اما برای اجرای آن به تاییدیه امیر کویت نیاز است.

این مسئله به نوامبر 2016 میلادی برمی گردد، زمانی که جسد یک شیخ از خاندان حاکم، یک پیرمرد و یک خدمتکار اندونزیایی کشف شد.

منابع قضایی اعلام کردند: این دادگاه دو شهروند کویتی را به پرداخت جریمه نقدی ملبغ 200 دینار معادل 640 دلار امریکا به اتهام فراهم کردن سلاح غیر مجوز برای این دو مجرم ایرانی و دراختیار گذاشتن تفنگ هایی با کالیبر 9 میلی متر محکوم کرد.

در می 2017 میلادی، دادگاه جرایم جنایی کویت، این دو ایرانی به اعدام با دار محکوم کرده بود ، همچنین این دادگاه برای دو شهروند کویتی به خاطر فروش سلاح گرم غیرمجاز حکم به پرداخت جریمه نقدی داده بود.

وزارت کشور کویت در نوامبر 2016 میلادی اعلام کرد: دستگاه امنیتی این کشور دو ایرانی به نام های «محمد عبدالرضا نواصری» متولد 1976 که در منزل مقتول به عنوان آشپر کار می کرده است، و «علی محمد البوغبیش» متولد 1985 دوست متهم اول را دستگیر کردند.

این وزارتخاممه اعلام کرد: تحقیقات انجام شده مشخص کرد که متهم اول دست و پای مقتولین را بسته است و متهم دوم آنهارا با اسلحه کشته است. متهم اول در روز واقعه با دوست خود برای اجرای برنامه از پیش طراحی شده سرقت تماس گرفت. این دو نفر مبلع 276 هزار دینار کویت معادل 883 هزار دلار سرقت کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها