یک فضانورد زن رکورد دار اقامت در فضا می‌شود +عکس


یک فضانورد زن رکورد دار اقامت در فضا می‌شود +عکس

کریستینا کوخ فضانورد ناسا قرار است ١١ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کند به این ترتیب او رکورد دار اقامت یک زن فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی می‌شود.

خبرگزاری مهر: کریستینا کوخ فضانورد ناسا قرار است ١١ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کند به این ترتیب او رکورد دار اقامت یک زن فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، قرار است یکی از فضانوردان زن ناسا حدود یک سال در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کند و به این ترتیب رکورد جدیدی برای اقامت فضانوردان زن ثبت می‌کند. «کریستینا کوخ» قرار است ۱۱ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کند. به عبارت دیگر او تا فوریه ۲۰۲۰ میلادی در فضا خواهد ماند. مدت اقامت او در فضا اندکی کمتر از رکورد اقامت اسکات کلی با ۳۴۰ روز است. کوخ در یک پیام توییتری نوشت: یک ماه رفت و ۱۰ ماه باقی مانده است.

یک فضانورد زن رکورد دار اقامت در فضا می‌شود +عکس

کوخ قبل از سفر می‌دانست که احتمالاً مدت اقامت او در آزمایشگاه فضایی تا ۲۰۲۰ میلادی ادامه یابد به همین منظور از اسکات کلی و پگی ویتسون فضانورد بازنشسته و رکورددار فعلی اقامت یک زن فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی مشاوره گرفت. او در صورت تکمیل اقامت ۱۱ ماهه خود رکورد ۲۸۸ روز زندگی در فضای ویتسون را می‌شکند.

کوخ مهندس الکتریک است که قبلاً در قطب جنوب نیز فعالیت کرده است. او طی اقامت خود در فضا تحت آزمایش‌های پزشکی مختلف قرار می‌گیرد.

علاوه بر کوخ، دکتر اندرو مورگان که در تابستان امسال به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می‌کند نیز اقامتی طولانی در فضا را تجربه می‌کند. قرار است مورگان ۹ ماه در فضا بماند. ناسا هفته جاری اقامت طولانی مدت این دو فضانورد را اعلام کرد. دلیل اصلی این امر نیز حفظ یک صندلی در کپسول سایوز است تا یک فضانورد اهل امارات متحده عربی را در پاییز امسال به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد. این فضانورد یک هفته در ایستگاه اقامت می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید