«مصطفی قلی‌خسروی»، رییس اتحادیه مشاوران املاک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص اینکه دلال هایی در برخی از مناطق تهران با خرید انبوه و عرضه با قیمت بالاتر سبب افزایش قیمت مسکن در آن مناطق می شوند، گفت: در بین 12 هزار مشاور املاک در کشور به ندرت اتفاق می‌افتد که کسی سرمایه زیادی داشته باشد که خرید و فروش به شکل مذکور انجام دهد، اگر عده ای کاسب هستند و این کار را انجام می دهند مشاوران املاک نمی توانند با آنها مخالفت کنند.

وی با بیان اینکه ما عامل بازدارنده نمی توانیم باشیم، افزود: به طور مثال اگر فردی قصد خرید 10 واحد مسکونی را دارد و توجیه آن این است که می خواهد شرکتی افتتاح کند، ما نمی توانیم ورود کنیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ایران با تاکید بر اینکه جو روانی و عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می کند، افزود: آماری که ما داریم بعد از تعطیلات، حدود 14 درصد کاهش تعداد معاملات را در کشور نسبت به سال گذشته، داشتیم.

قلی خسروی گفت: امیدوارم سرمایه های مردم به بازار مسکن وارد شود و پول مردم به سمت ارز و طلا نرود. زیرا مسکن را نمی توان قاچاق کرد ولی ارز و طلا قاچاق می شود و ارزش پولشان پایین می‌آید ولی سرمایه گذاری در مسکن باتوجه به اینکه نمی توان آن را جابجا کرد، در داخل کشور می‌ماند.

وی در پایان اظهار کرد: براساس تشخیص و تجربه ما در سال 98، جهش قیمتی و قیمت متفاوتی را نسبت به سال 97 نخواهیم داشت ولی زیر شاخص تورم خواهد بود.