کوالکام وارد عرصه خدمات ابری می‌شود


کوالکام وارد عرصه خدمات ابری می‌شود

ایتنا - «کریستیانو آمون» مدیرعامل شرکت کوالکام طی سخنرانی خود در یک کنفرانس ویدیویی اعلام کرد: «آیا از ورود ما به عرصه خدمات ابری متعجب می‌شوید؟»


آمون طی صحبت‌های خود به نحوله فعالیت‌های کوالکام به عنوان غول عرصه تراشه‌سازی موبایلی اشاره کرد و توضیحداد در حال حاضر امیدوار است قابلیت‌های یادگیری ماشینی را برای مراکز داده بزرگ عرضه کند.

این اتفاق بسیار شگفت‌انگیز است. شرکت کوالکام تاکنون هیچ فعالیتی را در عرصه مراکز داده انجام نداده است. این شرکت سال ۲۰۱۴ میلادی با انگیزه فراوان وارد بازار شد. زمانی که آمون در دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان مدیرعامل شرکت کوالکام برگزیده شد، گروه او تلاش فراوان کردند تا با توجه به هزینه‌های فراوان با اینتل که بزرگترین تولیدکننده پردازنده‌های سرور در جهان محسوب می‌شود رقابت کنند و دریابند کوالکام چه حجمی از کالاها را وارد بازار می‌کند و چگونه می‌تواند با اینتل وارد رقابت شود.

آقای آمون در این خصوص گفت: «ما آن زمان به این نتیجه رسیدیم که این اتفاق برای ما کارایی ندارد و بسیار دشوار است که در عرصه خدمات پردازش ابری روی پردازنده‌ها متمرکز شویم».

در عوض کمپانی هم اکنون تصمیم گرفته است از اواخر سال جاری میلادی سرورهای اختصاصی خود را برای رایانه‌های مخصوص سرور که سیستم عامل یا هرگونه اپلیکیشن مخصوص سرور را شامل نمی‌شوند، روانه بازار کند. این اقدام به عنوان بخشی از فرآیند توسعه هوش مصنوعی در شرکت کوالکام صورت می‌گیرد.

این خانواده جدید از تراشه‌های کوالکام AI100 نامگذاری شده است و قرار است پردازنده‌های مذکور در مراکز داده و سرورهای ارایه خدمات پردازش ابری به کار گرفته شود.

منبع: همکاران سیستم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی