لوح / فرآیند تمسک به قرآن در کلام رهبری +عکس نوشته


لوح / فرآیند تمسک به قرآن در کلام رهبری +عکس نوشته

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب بخشی از بیانات ایشان در دیدار اخیر شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن را منتشر کرد.

لوح / فرآیند تمسک به قرآن در کلام رهبری +عکس نوشته

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با انتشار عکس نوشته‌ای تحت عنوان «فرآیند تمسک به قرآن» بخشی از بیانات ایشان در دیدار اخیر شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن را منتشر کرد.

حضرت آیت اللّه خامنه‌ای در دیدار اخیر شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن فرمودند:

«تلاوت قرآن مقدّمه‌ی فهم قرآن و به دست آوردن معرفت قرآنی است؛ این را بایستی برای خودمان تأمین کنیم. اگر تلاوت، تلاوت درست و به‌جایی باشد، دو فایده‌ی مهم را باید به ما بدهد: یکی اینکه معنویّت ما را، روح معنوی ما را تعمیق کند، عمق ببخشد. ما غرق در امور مادّی هستیم؛ انسانها احتیاج دارند به توجّه معنوی، به روح معنویّت و این با تلاوت قرآن -اگر خوب تلاوت کنیم قرآن را- حاصل میشود. و دوّم اینکه به فکر خودمان و اندیشه‌ی خودمان مدد برسانیم و آن را از معرفت قرآنی تغذیه کنیم؛ یعنی قرآن، هم در دل ما اثر میگذارد، هم در ذهن ما اثر میگذارد.

اگر با قرآن مأنوس بشویم، خیلی از مفاهیم حیات و زندگی برای ما روشن خواهد شد. کج‌رَوی‌ها، بدفهمی‌ها، یأسها، خیانتهای انسانها به یکدیگر، دشمنی‌های انسانها با یکدیگر، ذلیل کردن انسانْ خود را در مقابل طواغیت عالم و امثال اینها، همه ناشی از دوری از قرآن است. قرآن، هم به ما معنویّت میدهد، هم به ما معرفت میدهد.»

لوح / فرآیند تمسک به قرآن در کلام رهبری +عکس نوشته

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عکس نوشته

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در