پژوهشگر تئاتر: ضعف دانش مهم ترین مشکل تئاتر دانشجویی است


پژوهشگر تئاتر: ضعف دانش مهم ترین مشکل تئاتر دانشجویی است

سمنان- ایرنا- پژوهشگر تئاتر گفت: توجه نکردن به علوم و فنون تئاتر دانشجویی و کسب نکردن دانش لازم، از مشکلات اصلی این هنر در بین دانشجویان است.

شیرین بزرگمهر شامگاه پنجشنبه در حاشیه اختتامیه چهارمین جشنواره ملی تئاتر دانشجویی اردبیبهشت در دانشگاه دامغان در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از دانشجویان حوزه تئاتر در شناخت صحیح از این هنر دارای مشکل هستند که راهکار آن، مطالعه کتاب های این حوزه است.
وی اضافه کرد: اعتماد به نفس کاذب در بین دانشجویان یکی دیکر از مشکلات تئاتر دانشجویی است که در آن، دانشجویان خود را بی نیاز از مطالعه علوم جدید می بینند و این ذهنیت غلط منجر به ارائه یک تئاتر ضعیف می شود.
بزرگمهر تصریح کرد: دانشکده های هنر باید علاوه بر اجرای تئاتر در دانشکده ها، این اجراها را به صورت تئاترهای مختلف در بین مردم و در سطح شهر گسترش دهند.
وی در خصوص تمرکز زدایی تئاتر از پایتخت و حضور در شهرستان ها گفت: هیچ ضرورتی نسبت به تمرکز زدایی تئاتر و گرایش به شهرستان ها وجود ندارد اما می توان گروه های مختلف و قوی موجود در پایتخت را برای ارائه به شهرستان های متقاضی ارسال کرد.
بزرگمهر خاطر نشان کرد: شهرستان هایی که دارای دانشکده های هنر هستند باید هسته های تئاتر را در شهرهای خود بسازند و به سمت گسترش فرهنگ تئاتر گام بردارند.
وی اظهار داشت: هر شهرستان باید بودجه مشخص و کارشناسی شده ای برای هنر تئاتر در نظر بگیرد و با تبلیغ، معرفی و ایجاد فضای لازم، تئاتر بومی را با الگوهای شهر تطبیق دهد.
پژوهشگر تئاتر و کارشناس طراحی صحنه دانشگاه هنر تهران تصریح کرد: خلق تئاتر جدید، کیفیت بالای کار و مخاطب شناسی تهیه کننده تئاتر، با در نظر گرفتن ارتقاء دانش و فرهنگ مخاطب می تواند از موارد مهم در رونق اقتصاد تئاتر باشد.
به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره ملی تئاتر اردیبهشت دانشگاه دامغان به مدت 6 روز از 24 الی 29 فروردین در دانشکده هنر این دانشگاه برگزار شد.
شیرین بزرگمهر، سیاوش قائدی، فرهاد امینی، زهیر نادعلی زاده و میترا علوی طلب، پنج داور این جشنواره ملی بودند.
در حال حاضر بیش از پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.
9856/7408

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!