نماینده مردم شادگان:سیلاب خوزستان بهانه ساخت سد جدید در این استان نشود


نماینده مردم شادگان:سیلاب خوزستان بهانه ساخت سد جدید در این استان نشود

اهواز - ایرنا - نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلاب خوزستان نباید بهانه ای برای ساخت سدهای جدید در این استان شود.

به گزارش ایرنا سیدمجید ناصری نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که با حضور رییس قوه قضاییه در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: سد سازی جدید به شدت به ضرر استان است و آینده استان را تهدید می کند.
وی افزود:زمزمه هایی برای انتقال آب خوزستان شنیده می شود اما باید گفت که انتقال آب از خوزستان از فاجعه سیل هم برای این استان بدتر است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: نباید با انتقال آب خوزستان گرفتاری دیگری به این استان تحمیل شود.
وی سیلاب خوزستان را فاجعه خواند و گفت: سیلاب مردم را گرفتار کرده و مردم همه زندگی خود را از دست داده اند.
ناصری نژاد گفت: خسارتهای ناشی از این سیلاب خود را در آینده بیشتر نشان خواهد داد و از جهات مختلف سیاسی، اجتماعی بار سنگینی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه خسارات سیلاب در خوزستان با زبان توصیف نمی شود بیان کرد: همه زندگی مردم از بین رفته است و اکنون در آب زندگی می کنند.
نماینده مردم شادگان گفت: این بار می خواهیم برای سیل خوزستان تحقیق شود و دادستان را مکلف کنیم تا مقصران را شناسایی و با آنها برخورد کند. باید با افرادی که اهمال کردند و شاید عامدانه دست به این کار زدند برخورد شود.
ناصری نژاد با اشاره به جمله حجت الاسلام رییسی مبنی بر اینکه بیان فساد نمی تواند مشکل را حل کند بلکه مبارزه با فساد دوای درد مردم است گفت: مفسدان این ماجرا باید مجازات شوند.
همچنین نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان متشکل از اقوام مختلفی است که همیشه در کمال برادری در کنار هم زیسته اند و این استان هیچگاه منشا بحران برای کشور نبوده و از ناحیه خوزستان حتی یک وجب از خاک ایران کم نشده است.
همایون یوسفی با بیان این که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده و همچنان در حال ادا کردن است بیان کرد: بیشترین شهدای مدافع حرم از فرزندان استان خوزستان است.
وی خوزستان را برابر با همه ایران دانست و به نگاه ویژه نسبت به مشکلات این استان تاکید کرد و گفت: از خوزستان و ظرفیت خوزستان می توان برای کاهش تنش ها و تشنج های منطقه ای استفاده کرد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استراتژیک بودن موقعیت و جغرافیای خوزستان گفت: قدرت های استعماری هر گاه خواستند برای کشور ایجاد مشکل کنند بر خورستان تمرکز کرده اند لذا خوزستان برای کل کشور استانی راهبردی است و باید نگاه ویژه ای به این استان شود.
وی به ارتباط استراتژیک میان ایران و عراق اشاره کرد و تصریح کرد:نگاه به خوزستان در سطح کشور دلسوزانه است اما راهبردی نیست در حالی که کشور ما برای آینده به توجه بر نقاط استراتژیک نیازمند است.
رییس قوه قضاییه به منظور بررسی وضعیت مناطق آسیب دیده از سیل در خوزستان پنجشنبه به خوزستان سفر کرد.
سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 250 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
مناطقی از 12شهرستان خوزستان گرفتار سیلاب هستند.
7164/6068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه