رئیس سازمان اورژانس:ارایه خدمات پزشکی در مناطق سیل زده کشور ادامه دارد


رئیس سازمان اورژانس:ارایه خدمات پزشکی در مناطق سیل زده کشور ادامه دارد

آبادان - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ارایه خدمات پزشکی در مناطق سیل زده کشور همچنان ادامه داشته و این خدمات تا لحظه آخر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا پیرحسین کولیوند شامگاه پنجشنبه در بازدید از دهستان دریسیه شادگان اظهار داشت: متاسفانه در خوزستان خسارات زیادی وارد شده و 174روستا یا در محاصره و یا اینکه در عمق آب هستند.
وی افزود: خدمات پزشکی در این بحران بسیار مهم بود، که در مناطق سیل ‌زده در حال ارائه است، این خدمات در پایگاه ‌ها و کمپ‌ های اسکان اضطراری ارائه می ‌شود.
رئیس سازمان اورژانس کشور با تقدیر از روسای دانشگاه ‌های علوم پزشکی آبادان و اهواز گفت: نیروهای اورژانس و پزشکان متخصص در محل‌ ها حضور دارند و در آبادان شاهد بودیم که پزشک متخصص داخلی و نیروهای بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ‌ها به صورت مستمر در حال بررسی وضعیت افراد سیل‌ زده هستند.
کولیوند تصریح کرد: با وجود حجم بالای این حادثه در خوزستان تا به امروز حتی یک مورد بیماری واگیر نداشتیم، دارو و اقلام و تجهیزات پزشکی نیز کمبود محسوسی ندارند و مردم از خدمات پزشکی رضایت دارند.
وی افزود: 20 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2بالگرد و 20 تیم ویژه فوریت ‌های پزشکی با نیروهای خبره وارد استان خوزستان شده و می ‌شوند.
کولیوند تصریح کرد: تیم‌ های پرستاری خبره نیز به مناطق سیل‌ زده اعزام شده ‌اند و گروه ‌های پزشکی بر اساس درخواست روسای دانشگاه‌ های علوم پزشکی منطقه تامین خواهند شد تا خوزستان به صورت کامل از این بحران خارج شود.
به گزارش ایرنا سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 250 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
مناطقی از 12شهرستان خوزستان گرفتار سیلاب هستند.
7104/6068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید