نجفی قدسی: ارتباط با قرآن و مسجد باید از همان کودکی ایجاد شود/ 25000 مسجد در کشور امام جماعت ندارند


نجفی قدسی: ارتباط با قرآن و مسجد باید از همان کودکی ایجاد شود/ 25000 مسجد در کشور امام جماعت ندارند

شفقنا-مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: ارتباط با قرآن و مسجد باید از همان دوران دبستان و راهنمایی پدید آید و باید در مدارس ما معلمان با ایمان حضور داشته باشند و آموزش دهند. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، مرتضی نجفی قدسی عصر پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب […]

نجفی قدسی: ارتباط با قرآن و مسجد باید از همان کودکی ایجاد شود/ 25000 مسجد در کشور امام جماعت ندارند

شفقنا-مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: ارتباط با قرآن و مسجد باید از همان دوران دبستان و راهنمایی پدید آید و باید در مدارس ما معلمان با ایمان حضور داشته باشند و آموزش دهند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، مرتضی نجفی قدسی عصر پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد اظهار کرد: این بیانیه بسیار مفصل است و باید همه آن را مرور کنند.

او با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب حاصل ساعت ها مطالعه رهبری است گفت: ما نسبت به بیانات امام راحل و رهبری باید حساسیت داشته باشیم و به آن ها توجه کنیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: این بیانیه از طرف یک رهبر بزرگ صار شده است و از طرف یک انسان معمولی نیست لذا باید آن را جدی گرفت.

او با بیان اینکه هدف غایی این بیانیه در ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت است گفت: برای اینکه مساجد ما پر رونق باشند اساسی ترین کار این است که از دوران کودکی روی افراد کار شود.

نجفی قدسی بیان داشت: باید دقت داشته باشیم شاکله افراد در کودکی شکل می گیرد ولی متاسفانه آموزش های دوران کودکی را رها کرده ایم و آنگاه در دانشگاه می خواهیم به این امر بپردازیم که این نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

او ادامه داد: آموزش و پرورش نقش اساسی خود را در تعلیم و تربیت ایفا نمی کند، درس قرآن درس اصلی نیست اما معلم خاص ندارد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: ارتباط با قرآن و مسجد باید از همان دوران دبستان و راهنمایی پدید آید و باید در مدارس ما معلمان با ایمان حضور داشته باشند و آموزش دهند.

او با بیان اینکه مساجد باید احیا شوند گفت: ۷۵ هزار مسجد در کشور وجود دارد که ۲۵ هزار مسجد دارای امام جماعت نیست و در بسیاری از مساجد نیز نماز جماعت صبح ندارند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی