رئیس قوه قضاییه:دولت تاحدی که منابع دارد غرامت ها را به مردم پرداخت کند


رئیس قوه قضاییه:دولت تاحدی که منابع دارد غرامت ها را به مردم پرداخت کند

اهواز - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: دولت تا حدی که امکانات و منابع دارد باید غرامت ها را هرچه زودتر به مردم آسیب دیده از سیلاب اخیر در استان های درگیر سیل پرداخت کند و این موضوع در نشست اخیر سران سه قوه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه شب پس از نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:پرداخت سریع غرامت ها این امکان را برای مردم آسیب دیده از سیلاب فراهم می کند تا یک مقدار گشایش در زندگی آنان ایجاد شود.
وی به مردم سیل زده کشور به خصوص خوزستانی ها اطمینان داد موضوع پرداخت غرامت به دقت دنبال می شود تا بتوان خسارت های وارده که حجم آن نیز بسیار زیاد است جبران شود.
رئیس دستگاه قضایی در ادامه از سرگیری زندگی مردم و رونق کسب و کار آنان را از اولویت های مهم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست عنوان کرد و افزود: در این ارتباط روستاهای سیل زده که همه چیز آنان در جریان سیلاب از بین رفته است نیازمند کمک های فوری تری هستند.

** امدادرسانی به مناطق سیل زده کشور شگفتی ساز بود
آیت الله رئیسی با اشاره به بازدید روز پنجشنبه از مناطق سیل زده شادگان در 75کیلومتری جنوب اهواز اظهار داشت:امدادرسانی بسیار خوب بوده و به نوعی شگفتی ساز بود و این جزو افتخارات کشور خواهد رسید.
وی در عین حال تاکید کرد:باید اقدام های بیشتری در مناطق روستایی که درگیر سیلاب هستند انجام شود هر چند کارهای زیادی در روستاها انجام شده ولی به نسبت کارهایی که شده باید بیشتر کار و کمک رسانی شود.
رئیس قوه قضاییه بار دیگر بر جبران سریع خسارت ها به کشاورزان مناطق سیل زده بدون فوت وقت تاکید کرد و افزود: بازسازی مناطق روستایی با توجه به در پیش بودن گرما باید هرچه زودتر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیاتی شود تا مردم قدری به آرامش برسند و آلام آنان تسکین یابد.
وی بر سرعت عمل در رسیدگی به مشکلات مناطق سیل زده تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه حجم خسارت های سیلاب بسیار بالا بود ولی خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.
به گزارش ایرنا آیت الله رئیسی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان بر بهبود زیرساخت های استان خوزستان با هدف پیشگیری از خسارات وارده به مردم در آینده تاکید کرد.
رئیس دستگاه قضایی در سفر یک روزه به خوزستان در همایش خانواده های معظم شهدا ، عشایر و مسئولان استان و شورای قضایی و قضات دادگستری خوزستان در اهواز سخنرانی کرد.
آیت الله رئیسی عصر روز پنجشنبه از مناطق سیل زده شادگان بازدید کرد و به صورت اتفاقی با سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که مشغول کمک رسانی به مناطق روستایی سیل زده این منطقه بود دیدار کرد و در جریان ابعاد سیلاب در این منطقه قرار گرفت.
رئیس قوه قضاییه صبح روز پنجشنبه از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد و مورد استقبال استاندار خوزستان و آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان ، دادستان اهواز و رئیس کل دادگستری خوزستان قرار گرفت.
در فروردین ماه سران سه قوه به صورت جداگانه از مناطق سیل زده خوزستان بازدید کرده و در جریان روند امداد و نجات مناطق درگیر سیلاب قرار گرفتند.
طبق برنامه قرار است حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 31فروردین برای دومین بار درماه جاری از مناطق سیل زده خوزستان بازدید کند. طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 250روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب مهیب و ویرانگر قرار گرفتند.
مناطقی از 12شهرستان خوزستان گرفتار سیلاب شدند ولی بیشترین حجم خسارات متوجه شهرستان دشت آزادگان شده که بیش از 42هزار هکتار از مزارع آماده برداشت گندم ، جو ، کلزا و صیفی جات آن به زیر آب رفته است.
6065/6068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر