معاون وزیرصنعت: برای رونق تولید35 پروژه تعریف شده است


معاون وزیرصنعت: برای رونق تولید35 پروژه تعریف شده است

تهران - ایرنا - معاون طرح و برنامه وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: رونق تولید نیازمند تقسیم کار ملی است در نتیجه در سال 98 برای رونق تولید 7 محور و در حدود 35 پروژه تعریف شد.

به گزارش پنج شنبه شب ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، « سعید زرندی » افزود: فرایند تولید متشکل از صدها پارامتر است که همه این مولفه ها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست و باید از سایر دستگاه های اجرایی نیز پیگیری شود.
وی بیان کرد: در کنار مشکلاتی که تحریم برای کشور به وجود آورده فرصتهایی هم برای تولید ایجاد شده و صنایعی مثل نساجی به دلیل کاهش واردات و قاچاق توانسته اند در این شرایط به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند.
معاون طرح و برنامه وزیرصنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: از نگاه ما 5 رده و سطح برای رونق تولید دارای وظایف و الزاماتی هستند و همه دستگاه ها باید مبنای تصمیم گیری خود را تولید قرار دهند، زیرا نامگذاری سال به معنای مشخص کردن خط مشی و جهت گیری کشور است و همه ارکان نظام باید مطابق با آن حرکت کنند.
زرندی تاکیدکرد: اگر مثل گذشته به تولید نگاه کنیم اتفاق خاصی در کشور نخواهد افتاد لذا رویکرد همه نهادها و دستگاه ها و خصوصا رسانه ها باید نسبت به رونق تولید تغییر کند.
وی تصریح کرد: یکی از مسایل مهمی که رسانه ها باید به آن توجه کنند این است که در کنار همه مشکلات، سختی ها و موانع، نباید فقط جنبه های منفی را در جامعه منتشر کرد، بلکه در کنار همه نقدها باید موفقیت ها را هم به مردم اطلاع داد.
زرندی گفت: هدایت سرمایه های مردم به سوی تولید از اقداماتی است که برای آن برنامه ریزی کرده ایم و در این زمینه رسانه ها می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برنامه عملیاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 98 تدوین شده و در آینده نزدیک منتشر خواهد شد، افزود: یکی از نقش های مهم رسانه ها در سال رونق تولید، مطالبه گری از دستگاه های مختلف است که چقدر در راستای حمایت از تولید گام برداشته اند.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه ما در سال 98 افزایش صادرات به کشورهای همسایه است و باید از این فرصت برای تامین بازار تولیدات کشور استفاده کنیم.
شبک**1108**1708

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون