مشکلات گذشته صندوق فرهنگیان ارتباطی با وزیر و هیات امنای آن نداشت


مشکلات گذشته صندوق فرهنگیان ارتباطی با وزیر و هیات امنای آن نداشت

شیراز _ وزیر آموزش و پرورش گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و مشکلات گذشته آن ارتباطی با وزیر و هیات امنای آن نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بطحائی پنجشنبه شب در دیدار با نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان فارس، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی در آموزش و پرورش، گفت: این تشکل‌ها ظرفیت بسیار توانمند ی هستند که می‌توانند بخش عمده‌ای از انرژیشان را بر روی راه حل‌ها بگذارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این جلسه که نخبگانی از بدنه آموزش و پرورش حضور دارند، بهترین فرصت برای بیان بحث‌های کارشناسی و به دور از احساسات است که می‌توان مسیری را برای رسیدن به اهداف پیدا کرد.

وی با اشاره به انتقاد نمایندگان تشکل‌های صنفی از رسانه‌ای شدن پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفت: نباید اطلاعات درون سازمانی ما در اخبار عمومی پخش شود و سایر اقشار جامعه را درگیر این موضوع کنیم.

بطحائی در بخشی از سخنان خود گفت: اگر بخواهیم در جامعه جایگاه مناسبی پیدا کنیم، باید دیده شویم و این جامعه است که شأن ما را بالا می‌برد، بر همین اساس آموزش و پرورش نیازمند راه اندازی یک شبکه ملی بود تا آگاهی بخشی لازم به فرهنگیان انجام شود و شبکه سینا در همین راستا راه اندازی شد.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال حاضرین جلسه مبنی بر علت عدم امکان اعمال بیش از یک مدرک تحصیلی برای فرهنگیان، گفت: این قانون مختص به آموزش و پرروش نیست و در همه دستگاه‌ها و بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، بیش از یک مدرک تحصیلی مورد قبول نیست و تلاش شده تا این موضوع برای آموزش و پرورش استثنا شود، چرا که فرهنگیان نیازمند ارتقا دانش و معلومات خود هستند.

وی با اشاره به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی زیان ده بوده اند، صندوق ذخیره فرهنگیان عملکرد خوبی داشته و اتفاقات گذشته در مورد صندق ذخیره هیچ ارتباطی به این صندوق و وزیر و هیأت امنای آن نداشته.

وزیرآموزش و پرورش در ادامه گفت: سند تحول بنیادین یک سند بی عیب و نقص نیست اما هم اکنون این سندکاملترین سند و نقشه راه برای آموزش و پرورش است.

وی گفت: مدرسه ما به جای آموزش مهارت زندگی، تمرکز آن روی مفاهیم دانشی بوده و این انحراف عمده نظام آموزشی ما بویژه در دوره عمومی است و ما اصلاح این ساختار را از دوره ابتدایی شروع کرده ایم.

در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل‌های صنفی فرهنگیان به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخته و از وزیر آموزش و پرورش رسیدگی به این موارد را خواستار شدند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد بطحائی پنجشنبه شب در دیدار با نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان فارس، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی در آموزش و پرورش، گفت: این تشکل‌ها ظرفیت بسیار توانمند ی هستند که می‌توانند بخش عمده‌ای از انرژیشان را بر روی راه حل‌ها بگذارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این جلسه که نخبگانی از بدنه آموزش و پرورش حضور دارند، بهترین فرصت برای بیان بحث‌های کارشناسی و به دور از احساسات است که می‌توان مسیری را برای رسیدن به اهداف پیدا کرد.

وی با اشاره به انتقاد نمایندگان تشکل‌های صنفی از رسانه‌ای شدن پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفت: نباید اطلاعات درون سازمانی ما در اخبار عمومی پخش شود و سایر اقشار جامعه را درگیر این موضوع کنیم.

بطحائی در بخشی از سخنان خود گفت: اگر بخواهیم در جامعه جایگاه مناسبی پیدا کنیم، باید دیده شویم و این جامعه است که شأن ما را بالا می‌برد، بر همین اساس آموزش و پرورش نیازمند راه اندازی یک شبکه ملی بود تا آگاهی بخشی لازم به فرهنگیان انجام شود و شبکه سینا در همین راستا راه اندازی شد.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال حاضرین جلسه مبنی بر علت عدم امکان اعمال بیش از یک مدرک تحصیلی برای فرهنگیان، گفت: این قانون مختص به آموزش و پرروش نیست و در همه دستگاه‌ها و بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، بیش از یک مدرک تحصیلی مورد قبول نیست و تلاش شده تا این موضوع برای آموزش و پرورش استثنا شود، چرا که فرهنگیان نیازمند ارتقا دانش و معلومات خود هستند.

وی با اشاره به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی زیان ده بوده اند، صندوق ذخیره فرهنگیان عملکرد خوبی داشته و اتفاقات گذشته در مورد صندق ذخیره هیچ ارتباطی به این صندوق و وزیر و هیأت امنای آن نداشته.

وزیرآموزش و پرورش در ادامه گفت: سند تحول بنیادین یک سند بی عیب و نقص نیست اما هم اکنون این سندکاملترین سند و نقشه راه برای آموزش و پرورش است.

وی گفت: مدرسه ما به جای آموزش مهارت زندگی، تمرکز آن روی مفاهیم دانشی بوده و این انحراف عمده نظام آموزشی ما بویژه در دوره عمومی است و ما اصلاح این ساختار را از دوره ابتدایی شروع کرده ایم.

در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل‌های صنفی فرهنگیان به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخته و از وزیر آموزش و پرورش رسیدگی به این موارد را خواستار شدند.

کد خبر 4594832

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی