عظمت ارتش جمهوری اسلامی قدرت تحرک را از دشمنان گرفته است


عظمت ارتش جمهوری اسلامی قدرت تحرک را از دشمنان گرفته است

ایلام - ایرنا - فرمانده یگان پدافند ارتش آبدانان گفت: ارتش جمهوری اسلامی یکی از ارکان نظامی کشور در حفظ امنیت و اقتدار نظام در عرصه های داخلی و خارجی است و عظمت ارتش اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح قدرت هرگونه تحرکات نظامی علیه ایران را از دشمنان گرفته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ستاد کیومرث نورالهی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت 29 فروردین و روز ارتش اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی جزئی از بدنه انقلاب و به عنوان یکی از پشتوانه های اصلی نظام و کشور در همه عرصه ها شناخته می شود.
وی افزود: با درایت و آینده نگری امام راحل (ره) مبنی بر تثبیت و ابقای ارتش بعد از فروپاشی رژیم پهلوی، این قوه نظامی بعد از انقلااب همواره با اجرای فرامین رهبری در خدمت نظام بوده است.
نورالهی یادآور شد: ارتش در برهه های حساس کشور حضوری به موقع و پررنگ داشته که از جمله این موارد می توان به مشارکت ارتش با دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در دستگیری هوایی عبدالمالک ریگی تورریست شرور اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ارتش در همان بدو تجاوز عراق به ایران، به مصاف و کارزار با دشمن بعث وارد شد، افزود: عملیات های نظامی ارتش در مقابله با حملات صدام باعث شد رژیم بعث نتواند به اهداف خود دست یابد و سرعت پیشروی سربازان عراقی کاهش یافت.
وی اظهار داشت: ارتش هم اکنون نیز علاوه بر عرصه های نظامی، تسلیحاتی، دفاعی در حوزه های مختلف در خدمت ملت است و در سوانح و حوادث طبیعی چون سیل و زلزله خدمات صادقانه و بی مزد و منت ارتش در کنار سایر قوای نظامی محسوس و مشهود است.
نورالهی یادآور شد: بعد از سقوط رژیم پهلوی دشمنان و عناصر خودفروخته وحتی برخی افراد ساده لوح داخلی با بیان اینکه بدنه ارتش برگرفته از حکومت پهلوی است باید منحل شود، سعی داشتند که انقلاب تازه شکل گرفته ایران اسلامی را با این تفکر غلط از تنها قوه نظامی موجود در آن زمان تهی کنند.
وی افزود: اما دوراندیشی و داریت امام راحل و استقامت ایشان در برابر فشارها برای انحلال ارتش باعث ابقا و تثبیت این قوه نظامی و دفاعی شد و ارتش با حضور جوانان انقلابی و مکتبی جانی تازه گرفت و دوشادوش ملت و دولت و سایر نهادها به دفاع از انقلاب و نظام پرداخت و حضور به موقع ارتش از تجزیه برخی مناطق کشور جلوگیری کرد.
وی گفت: هم اکنون که کشور ایران اسلامی به برکت قوای مسلح و نظامی قدرتمند در سطح جهان و منطقه از اقتدار و جایگاه رفیعی برخودار است و توان مقابله نظامی با ایران از دشمنان گرفته شده است و دشمنان هجمه ها و فشارهای روانی، سیاسی و اقتصادی را جایگزین گزینه نظامی بر علیه ایران اسلامی کرده اند که به لطف خدا و بصیرت مردم و هوشیاری مسئولان این هجمه ها نیز بدون اثر و ابتر است.
رئیس سابق عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی هم گفت: جایگاه مکتبی و ارزشی ارتش از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر همگان واضح و روشن است و این قوه نظامی همچون دیگر قوای مسلح کشور دارای شاخصه هایی چون شهادت طلبی، صبر و اسنقامت، حمایت از ولایت فقیه و همراهی با دولت و ملت است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین مرادویسی افزود: ارتش به مانند دیگر نیروهای مسلح در نزد مردم و مسئولان از جایگاهی ارزشی برخوردار است و یکی از ارکان اقتدار و امنیت ایران اسلامی وجود یگان های مختلف ارتش جمهوری اسلامی است.
وی افزود: البته نیروهای مسلح به ویژه قشر بازنشسته این خانواده بزرگ منشا خدمات زیادی برای حفاظت از کیان کشور بوده اند و هستند و نباید دغدغه معیشت و اشتغال جوانان خود را نداشته باشند و باید مسئولان شرایط رفاه خانواده بزرگ نیروهای مسلح از جمله ارتش را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، در روز گرامیداشت ارتش از 14 نفر از ارتشیان جانباز، بازنشسته و آزاده استان ایلام تقدیر شد.
مجموع خانواده بزرگ ارتش استان ایلام اعم از جانباز، آزاده و بازنشسته و مسمتری بگیر 400 خانواده است و استان ایلام 300 شهید ارتشی را تقدیم انقلاب کرده است.
سه هزار و 400 الی 500 سرباز ایثارگر استان ایلام در دوران دفاع مقدس خدمت سربازی خود را در ارتش گذرانده اند.
7172/6119

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان