رئیس دانشگاه سمنان: پذیرش سالانه 100هزار دانشجوی دکترا توجیه ندارد


رئیس دانشگاه سمنان: پذیرش سالانه 100هزار دانشجوی دکترا توجیه ندارد

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه سمنان گفت: پذیرش سالانه 100 هزار دانشجو در مقطع دکترا در کشور قابل توجیه نیست و این افراد دانش آموخته با توجه به شرایط سنی که دارند نمی توانند به صورت شایسته در بخش صنعت نقش آفرینی کنند.

مسعود نصیری زرندی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه باید در مقاطع کارشناسی دانشجویان توانمند و با دانش تربیت کند و نوشتن پایان نامه های کاربردی در بخش های مختلف اقتصادی به عنوان یک برنامه قابل اجرا باشد.
وی تصریح کرد: برای ایجاد دانشگاه های کارآفرین در کشور تلاش شود و با توجه به پارک های علم و فناوری برای تحقق شعار سال 98 تلاش کنیم.
رئیس دانشگاه سمنان تاکید کرد: دانشگاه ها براساس نیاز جامعه به متخصص و بررسی میزان نرخ بیکاری در کشور دانشجو تربیت کنند.
وی ادامه داد: هیچ آماری مبنی بر میزان نیاز سالانه جامعه به دانش آموختگان رشته های تحصیلی دانشگاه ها وجود ندارد و دانشگاه های مختلف با توجه به میزان نیازمندی ها به جذب دانشجو اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: نتیجه بی اطلاعی مردم و مسئولان از میزان ظرفیت جامعه برای پذیرش دانش آموختگان دانشگاه ها عواقب منفی در پی دارد و بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان براساس نیازمندی های خود از کشورهای دیگر مهاجر می پذیرند.

** نقش شرکت های دانش بنیان در تحقق شعار سال
رئیس دانشگاه سمنان گفت: شرکت های دانش بنیان نقش غیرقابل انکاری در رونق تولید و تحقق شعار سال دارند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نقش پارک های علم و فناوری در رونق بخش صنعت اعتقاد دارد.
نصیری زرندی افزود: آیین نامه هایی که مانع پیوند دانشگاه و صنعت بوده اند در وزارت علوم در حال اصلاح و حذف شدن است و بر اساس آیین نامه های جدید، اعضای هیات علمی دانشگاه باید به صورت کاربردی از سال 98 در بخش صنعت و جامعه مطالعاتی انجام داده و به وزارتخانه گزارشی ارایه دهند.
وی اضافه کرد: ریشه تحقق شعار سال را باید در دانشگاه ها جستجو کرد و با ایجاد ساز و کارهای مشخص پیوند دانشگاه و صنعت روز به روز عمیق تر شود.
رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: وظیفه دانشگاه تولید فکر است و شاید یکی از چالش های کنونی بخش صنعت حذف شدن دانشگاهیان از این بخش از اقتصاد کشور باشد.
به گزارش ایرنا، سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه سیزدهم کشور را دارد، حدود 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
7339/7408

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس