مستمری بگیران روستایی عشایری شیروان 9 درصد افزایش یافت


مستمری بگیران روستایی عشایری شیروان 9 درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: تعداد مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری شیروان، در سال 97 نسبت به سال قبل آن، 9 درصد افزایش یافت.

محمدرضا غلام زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته با اضافه شدن 805 نفر به بیمه شدگان، این تعداد در شیروان به 9 هزار و 200 نفر بیمه شده صندوق اجتماعی روستایی و عشایری رسید.
وی با اشاره به تعداد مستمری بگیران این صندوق در شیروان گفت: هم اکنون 300 مستمری بگیر در این شهرستان عضو صندوق بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری هستند که پس از بجنورد و اسفراین، شیروان رتبه سوم استان را در تعداد مستمری بگیران صندوق به خود اختصاص داده است.
غلام زاده با بیان اینکه اولین گروه بازنشستگان صندوق استان در سال 99 خواهد بود افزود: بسیاری از روستاییان به این بیمه با شک و تردید نگاه می کنند که با بازنشستگی اولین گروه و دریافت مستمری آنان، اطمینان داریم سایر روستاییان هم رغبت بیشتری به بیمه پیدا خواهند کرد.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی میانگین سنوات پرداختی منجر به پرداخت مستمری در کشور را چهار سال ذکر کرد و گفت: این افراد کسانی هستند که به دلایلی از کارافتاده، فوت، دچار بیماری لاعلاج و غیره شده اند.
غلام زاده افزود: افراد با 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه و سن آنان به 65 سال رسیده باشد بازنشسته می شوند.
شیروان در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن