مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی در ایتالیا برگزار شد


مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی در ایتالیا برگزار شد

رم - ایرنا - مراسم روز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران با استقبال گرم مقامات نظامی ارتش ایتالیا و همچنین وابستگان نظامی کشورهای مختلف جهان در شهر رم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از رم، در این مراسم که امروز پنحشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم برگزار شد، علاوه بر مقامات ارشد نظامی ارتش ایتالیا، وابستگان نظامی کشورهای مختلف جهان و مراکز مطالعاتی ایتالیا شرکت کردند.
با وجود فشارهای سیاسی وارده از سوی کشورهای معاند نظام جمهوری اسلامی ایران، وابستگان نظامی کشورهای انگلیس، بلغارستان، برزیل، آنگولا، ترکیه، رومانی، روسیه، هند، افغانستان، سنگال، چین، مالزی، کره جنوبی، لهستان، سوئیس، الجزایر، عراق، کلمبیا، مکزیک ، ژاپن و تونس در این مراسم باشکوه شرکت داشتند.
ژنرال 'توسکانی دکول' فرمانده عملیاتی نیروی زمینی ارتش ایتالیا ، دریاسالار ' والتر زاپلینی' رئیس کنترل و فرماندهی نیروی دریایی ایتالیا ، 'مائوریتزیو بلوک' دادستان کل نظامی در دیوان عالی قضایی ایتالیا نیز در این مراسم حضور داشتند.
'حمید بیات' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: ایران کشوری است صلح طلب، صلحی که همواره با عزت، آزادی و سربلندی همراه باشد. ما اهل جنگ نیستیم، اهل منطق و گفت وگو هستیم. ما به کشوری تجاوز نمی‌کنیم اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه می‌ایستیم.
وی افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون روابط متقابل ایران و ایتالیا بر مبنای احترام به ارزش‌های مشترک دو ملت ایجاد شده است. من معتقدم که دیپلماسی دفاعی می‌تواند به دیپلماسی خارجی کمک کند و به نظر من دو کشور ایران و ایتالیا دارای ظرفیت‌های بالقوه خوبی در زمینه گسترش تعاملات دفاعی و دیپلماسی دفاعی هستند و امیدوارم که در سال‌های پیش‌رو، جهان به سمت صلح و ثبات بیشتری حرکت کند و شاهد جهانی امن‌تر، باثبات‌تر و شکوفاتر باشیم.
سفیر کشورمان گفت: اگر امروز همه مرزهای کشور و قلب کشور ما در امنیت است به خاطر دلاوری‌ها و مجاهدت‌های ارتش و سایر نیروهای مسلح ما می ‌باشد. ارتش و نیروهای مسلح ما نه تنها توانسته ‌اند امنیت مثال زدنی را برای کشور ما در منطقه حساس غرب آسیا فراهم کنند بلکه در سایر امور از جمله مقابله با بلایای طبیعی نیز به کمک مردم و سایر دستگاه‌های امدادی و هلال احمر شتافته‌اند.درحالی که به اذعان رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی، این کمیته بین‌المللی به دلیل تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا قادر به ارسال کمک‌های بشردوستانه به مصیبت‌زدگان و جمعیت هلال احمر ایران نمی‌باشد که این خود نشانه‌ای از اقدامات ضد بشری آمریکا در قالب «تروریسم اقتصادی» می‌باشد، اقدامات ارتش و سایر ارگان‌های نظامی در زلزله سال 2017 در غرب ایران و سیل اخیر در مناطق وسیعی از کشور ما هیچ گاه از خاطر مردم ما فراموش نخواهد شد و ما از این بابت قدردان زحمات آنان هستیم.
سرهنگ رضا خلیل زاده وابسته نظامی ارتش ایران در سخنانی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان گفت: دکترین نظامی ایران دفاعی است. ما همواره به دنبال آن هستیم که از امکانات نظامی و تسلیحاتی برای برقراری صلح و امنیت و بازدارندگی در منطقه و جهان استفاده شود. در همین راستا جمهوری اسلامی به دنبال برقراری و گسترش ارتباط دوستانه با کشورهای دوست و صلح طلبی است که این اهداف مشترک را دنبال می‌کنند.
وی افزود: در طول تاریخ، ایران و ایتالیا همواره روابط منطقی با یکدیگر داشته‌ اند که امید می‌ رود این روابط در آینده در جهات گوناگون از جمله دفاعی تعمیق یابد. به امید روزی که صلح و امنیت در تمام جهان برقرار شود.
سرهنگ خلیل زاده همچنین به دستاوردهای ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی در ارتش مجموعه ‌های تحقیقاتی تشکیل شد و هم اکنون ارتش ایران در بخش‌های مهم و حساس نظامی، آموزش نیروی انسانی و ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده و در حوزه‌‌های دفاعی و نیل به فناوری‌های پیشرفته به دستاوردهای فاخری نائل شده است. ارتش ایران پرتوان‌تر و آماده‌تر از همیشه در صحنه حاضر است. انجام رزمایش‌های مختلف زمینی، دریایی و هوایی، گسترش مراکز آموزش نظامی و افزایش مراکز تحقیقات نظامی از جمله اقدامات ارتش برای ارتقاء آمادگی نیروهای مسلح می‌باشد.
در این مراسم همچنین فیلمی از دستاوردهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به زبان انگلیسی برای حضار پخش شده و در پایان مراسم، لوح فشرده صادرات محصولات دفاعی ارتش ایران به میهمانان عرضه شد.
شبک**اروپام**461**1392

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن