ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی بیماری‌های التهابی روده در رشت


ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی بیماری‌های التهابی روده در رشت

کنگره سراسری بیماری‌های التهابی روده با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و با حضور 200 تن از پزشکان فوق تخصص گوارش در رشت گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، فریبرز منصور قناعی، در آیین افتتاحیه کنگره سراسری " بیماری‌های التهابی روده " ضمن تشریح اهداف و محورهای کنگره مذکور، اظهار کرد: این کنگره به همت انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مرکز تحقیقات گوارش و کبد کاسپین در رشت در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: کنگره سراسری "بیماری‌های التهابی روده " با حضور بیش از ۲۰۰ تن از متخصصان گوارش و کبد کشور و پزشکان رشته‌های مرتبط، ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه سال جاری با طرح جدیدترین دستاوردها و مباحث علمی در سالن همایش هتل کادوس رشت در حال برگزاری است.

دبیر علمی کنگره سراسری بیماری‌های التهابی روده، اپیدمیولوژی بیماری‌های التهابی روده، چالش‌های مهم پزشکان فوق تخصص گوارش در درمان بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده، موارد مشکل‌دار در بیماران کولیت اولسراتیو، موارد مشکل‌دار در بیماران کرون، نقش ۵ - ASA در بهبود کنترل و پیشگیری از سرطان در بیماری‌های التهابی روده را از محورهای این کنگره عنوان کرد.

وی حاملگی و بیماری التهابی روده، بهبود کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به IBD ، ثبت بیماری‌های التهابی روده، مراقبت‌های اندوسکوپیک در بیماران با بیماری التهابی روده، پیشگیری از سرطان، غربالگری و واکسیناسیون در بیماری التهابی روده، عفونت‌ها و بیماری‌های التهابی روده را از دیگر محورهای کنگره سراسری دو روزه "بیماری‌های التهابی روده " بیان کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان