حفظ حرمت و کرامت انسانی مددجویان در اولویت بهزیستی است


حفظ حرمت و کرامت انسانی مددجویان  در اولویت بهزیستی است

یزد - ایرنا - اداره کل بهزیستی یزد در پی انتشار عکس و فیلم هایی از کودکان کار و خیابانی در فضای مجازی و انتقاد برخی شبکه های اجتماعی استان اعلام کرد: این نهاد در ارائه خدمات تخصصی به عموم به ویژه جامعه هدف همواره بر حفظ حرمت و کرامت افراد به عنوان محور اصلی خدمات دهی تاکید دارد.

بنا بر اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی این اداره ، بهزیستی به عنوان تخصصی‌ترین سازمان دولتی در حوزه مسایل اجتماعی و تنها دستگاه متولی سلامت اجتماعی جامعه در ارائه خدمات تخصصی است.
در اطلاعیه این روابط عمومی تاکید شد: دستورالعمل های تخصصی سازمان نیز انجام هرگونه حرکت های نمایشی در فضای عمومی و رسانه ها را از طریق انتشار تصاویر در قالب فیلم و عکس منع کرده و آن را خلاف حقوق شهروندی و کرامت انسانی افراد می داند.
از سوی دیگر مددکاران بهزیستی با تاکید بر اساس اصل رازداری حرفه ای همواره بر حفظ مسائل و موضوعات شخصی جامعه هدف اعم از زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان آسیب دیده اجتماعی، زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران در معرض آسیب اجتماعی و... دارند و در خدمت رسانی تلاش کردند جایگاه افراد در جامعه، خانواده و محله همانند دیگر شهروندان حفظ شود.
روابط عمومی اداره کل بهزیستی یزد تاکید کرد: در جشنواره علمی، فرهنگی هنری با عنوان « باز باران» نیز که به نام کودکان کار و خیابانی برگزار شد؛ با عنایت به اجرای برنامه ها توسط بخش غیردولتی و سازمان های مردم نهاد( سمن ها)؛ بهزیستی رعایت اصول حرفه ای و اخلاق انسانی را به برگزار کنندگان یادآوری کرد که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت.
هر چند این حرکت برگزارکنندگان از سر خیرخواهی است ولی توجه آنها را به تخصصی بودن شیوه رفتار و نوع مواجهه با جامعه هدف جلب می کنیم ، لذا انتظار است در ورود به مباحث تخصصی به ویژه آسیب های اجتماعی بدون اطلاع و آگاهی کافی وارد حوزه تخصصی نشوند.
این در حالی است که بهزیستی از سال 82 تاکنون طی 16 سال متوالی در بحث ساماندهی کودکان کار و خیابانی به ارائه خدمات تخصصی با هدف تحقق زندگی عادی با حداقل وابستگی به منابع حمایتی و ارتقاء توانایی ها و مهارت های آموزشی، اجتماعی و حرفه آموزی به کودک و خانواده با استفاده از رویکردهای نوین، خانواده محور و پیشگیری می پردازد و در این مسیر با حفظ حقوق و منافع کودکان از انجام هرگونه حرکت های نمایشی خودداری کرده است.
اداره کل بهزیستی ضمن قدردانی از مشارکت مردم، خیرین و تشکل های غیردولتی همسو که همواره این نهاد را یار و همراه هستند، از هرگونه فعالیتی که در زمینه آموزش، فرهنگ سازی و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه فارغ از تهییج عواطف و احساسات با در نظر گرفتن موازین اخلاقی و انسانی و رعایت حرمت افراد باشد، استقبال می کند.
جشنواره علمی، فرهنگی هنری ویژه کودکان کار و خیابانی با عنوان « باز باران» از 24 فرودین ماه درحال برگزاری است.
برنامه های جشنواره و انتشار برخی عکس ها با واکنشی های منفی در فضای مجازی و شبکه اجتماعی همراه شد.
جشنواره یادشده از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ، دستگاه های مرتبط و با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.
2088/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی