هشت هزار نفر از مردم زاوه در طرح سلامت نوروزی معاینه شدند


هشت هزار نفر از مردم زاوه در طرح سلامت نوروزی معاینه شدند

تربت حیدریه - ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان زاوه از معاینه و ویزیت بیش از هشت هزارنفر از شهروندان این شهرستان در قالب اجرای طرح سلامت نوروزی خبر داد.

رحمت الله نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، هشت هزار و 174 بیمار در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان توسط پزشکان معاینه شدند و 77 بیمار نیز با تشخیص پزشک معالج برای ادامه وضعیت درمان با آمبولانس به مراکز درمانی خراسان رضوی اعزام شدند.
وی ادامه داد: در طرح سلامت نوروزی از 107 نوزاد نمونه گیری هیپوتیروئید صورت گرفت و بیش از 500 مورد آزمایش و 107 واکسیناسیون کودک کمتر از شش سال نیز انجام شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان زاوه با اشاره به تشدید بازدیدها در طرح سلامت نورزی گفت: کارشناسان بهداشت محیط از 530 مکان تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی این شهرستان نیز بازدید کردند که در این راستا بیش از 730 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف، ضبط و معدوم شد.
نجفی صدور 31 مورد کارت بهداشت، 39 مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی، 207 مورد سنجش کلر باقیمانده آب آشامیدنی و 29 مورد رسیدگی به شکایات مردمی را از دیگر اقدامهای صورت گرفته در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی در زاوه بیان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد در سایه تلاش شبانه روزی و با انجام برنامه ریزیهای لازم در حفظ و ارتقای سلامت مردم منطقه گامهای اساسی برداشته شود.
طرح سلامت نوروزی که از اواخر اسفند پارسال آغاز شده بود آخر فروردین ماه کنونی پایان می یابد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر از ساکنان آنها خدمات ارائه می دهد.
شهرستان زاوه با 80 هزار نفر جمعیت در 170 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/7079

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟