نکاتی راجع به بالش گردنی در سفر


وقتی در سفریم، قسمت زیادی از زمان ما در جاده ها یا آسمان سپری می شود. این زمان بهترین فرصت برای استراحت و خواب است. اگر جزو افرادی هستید که نمی توانید راحت بخوابید پیشنهاد ما استفاده از یک بالش گردنی مناسب است. اما این بالش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ ادامه این مطلب را دنبال کنید.

وقتی در سفریم، قسمت زیادی از زمان ما در جاده‌ها یا آسمان سپری می‌شود. این زمان بهترین فرصت برای استراحت و خواب است. اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانید راحت بخوابید پیشنهاد ما استفاده از یک بالش گردنی مناسب است. اما این بالش چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ ادامه این مطلب را دنبال کنید.

جنس بالش

یکی از نکاتی که باید هنگام انتخاب بالش حواس‌تان به آن باشد، جنس آن است. اگر جنس بالش مناسب نباشد ممکن است باعث عرق کردن شود و عرق سوز شدن گردن شود. سعی کنید بالشی را انتخاب کنید که جنس پارچه رویی آن پلاستیکی نباشد. در این میان پارچه‌های نرم و مخملی مناسب هستند.

انواع بالش گردنی از نظر سایز:

برخی از بالش‌های گردنی بادی و برخی با سایز ثابت هستند.

بالش‌های بادی

مزیت بالش‌های گردنی بادی این است که جمع می‌شوند و آنقدر کوچک هستند که می‌توانید در جیب‌تان جای دهید. سختی آن نیز شاید فقط پر و خالی کردن باد آن باشد و اندکی سفت باشند.

نکاتی راجع به بالش گردنی در سفر

بالش‌هایی با سایز ثابت

حمل و نقل بالش‌های گردنی با سایز ثابت ممکن است کمی برای‌تان دست و پاگیر باشد. جنس پارچه رویی و موادی که داخل این بالش‌ها را پر کرده راحتی بیشتری را برای شما فراهم خواد کرد. اگر مشکلی با حمل آنها نداشته باشید، انتخاب مناسبی برای داشتن خوابی راحت خواهند بود.

نکاتی راجع به بالش گردنی در سفر

انواع بالش گردنی از نظر مدل:

بالش‌های شال‌گردنی

برخی از بالش های گردنی مانند یک دستمال یا شال گردن دور گردن‌تان قرار می‌گیرند و قابل انعطاف‌اند. مزیت این بالش‌ها این است که از تکان خوردن سر و گردن‌دردهای بعد آن جلوگیری می‌کند.

نکاتی راجع به بالش گردنی در سفر

بالش‌های گردنی تهویه دار

اگر جزو افرادی هستید که زیاد عرق می‌کنید این بالش‌ها مناسب شما خواهند بود. این بالش‌ها از دو لایه فوم حالت‌پذیر ساخته‌ شده‌‌اند و دور گردن قرار می‌گیرد. بین این لایه‌ها، منافذی وجود دارد که هوا از آن عبور می‌کند و باعث می‌شود عرق نکنید. قیمت این نوع بالش‌ها اندکی گران است اما خوابی راحت را برای‌تان تضمین می‌کنند.

نکاتی راجع به بالش گردنی در سفر

بالش‌های فومی U شکل

یکی از مزیت‌های این نوع بالش این است که بادی نیستند ولی وقتی در کیف مخصوص خود قرار می‌گیرند، حجم‌شان نصف می‌شود. جنس این بالش‌ها فوم شکل پذیر است و روکش آن قابل شستشو. در سطح آن نیز، منافذی برای عبور هوا وجود دارد و باعث می‌شود عرق نکنید.

نکاتی راجع به بالش گردنی در سفر

بالش‌های شنی

یکی دیگر از انواع بالش‌های سفری، بالش‌های شنی هستند. این بالش‌ها با شن‌های پلاستیکی پر می‌شوند. مزیت استفاده از آنها شکل پذیری‌شا ن است که گردن‌تان را در حالت راحتی قرار می‌دهند. نکته منفی آن نیز ممکن است وزن آن باشد که به دلیل شن‌ها اندکی سنگین است.

در آخر برای داشتن خوابی راحت پیشنهاد می‌کنیم «مطلب چگونه در وسایل نقلیه راحت‌تر بخوابیم؟» را بخوانید.

برای آشنایی با سایر تجهیزات سفر می‌توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:
1. عینک آفتابی خوب چه ویژگی دارد؟

2. راهنمای خرید کوله پشتی سفر

3. از چه کوله پشتی استفاده کنم؟

4. راهنمای استفاده و خرید باتوم کوهنوردی

5. گتر و اهمیت آن در کوهنوردی

6.راهنمای خرید‌ چادر مسافرتی

7. کیسه خواب پر یا کیسه خواب الیاف؟

8. چطور صندل طبیعت‌گردی مناسب بخریم؟



1398/01/29 | کد مطلب: 4501
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
نکاتی راجع به بالش گردنی در سفر
نکاتی راجع به بالش گردنی در سفر پرستو صاحبی
نکاتی راجع به بالش گردنی در سفر

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری