به گزارش خبرنگار برنا از شادگان، دکتر شریعتی استاندار خوزستان بامداد پنجشنبه در نشست ستاد بحران شادگان در محل فرمانداری شهرستان، اظهار کرد: در چند روز اخیر سیلاب ها به پایین دست استان رسیده و اکنون توجه به این مناطق به خصوص شادگان معطوف شده است.

او شرایط تالاب شادگان را نامناسب عنوان کرد و گفت: حجم ورودی آب به تالاب شادگان افزایش یافته اما تلاش می شود تا شهر شادگان از خطر سیلاب حفظ شود زیرا حفظ جان شهروندان و حفظ شهر در اولویت است.

استاندار خوزستان افزود: در چهار روز گذشته همه اقدامات و عمده برنامه ریزی ها برای جنوب خوزستان از جمله شادگان، آبادان و خرمشهر بوده است تا سیلاب به خوبی مدیریت شود.

شریعتی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و باز کردن کالوریت ها اکنون خروجی آب از تالاب شادگان به سمت خورها هدایت شده است.

او بیان کرد: از پنجشنبه شب نیز عملیات نی کوبی در تالاب شادگان آغاز شده تا سرعت جریان آب افزایش و به سمت خورها حرکت کند.

مقام عالی دولت در خوزستان توضیح داد: کارشناسان دانشگاه شهید چمران و سازمان آب و برق استان خوزستان نیز راهکارهایی برای بهبود وضعیت ارایه دادند که برای اجرایی شدن این اقدامات، تقسیم بندی بین قرارگاه کربلا، فرمانداری آبادان و معاونت فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده است.

شریعتی بر حضور نیروهای جهادی و همچنین افزایش ماشین آلات در شادگان تاکید کرد و افزود: از امروز برای سرعت بخشیدن به کار 40 دستگاه کمپرسی، بولدوزر و بیل مکانیکی به ظرفیت های ماشین آلات شادگان اضافه شد.

او گفت: تمرکز ما اکنون بر شادگان، خرمشهر و آبادان است تا مشکلات هر چه زودتر حل شود و همراه با حجم سیلاب باید حرکت کرد تا از مشکلات ناشی از آن جلوگیری شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: حفظ جان انسان ها و شهرها در اولویت قرار دارد و باید تلاش کرد امور را به دقت مدیریت کرد تا شرایط پایدار و تصویب شده را داشته باشیم.

مقام عالی دولت در خوزستان تردد در محور آبادان - اهواز را ممنوع اعلام کرد و گفت: این محور اکنون مشکل خاصی ندارد ولی برای جلوگیری از خطرات احتمالی تردد در آن ممنوع است.

شریعتی در پایان اعلام کرد: تا کنون سه روستا در بخش مرکزی و دو روستا در دارخوین شادگان با ورود سیلاب تخلیه شدند.