500 مترمکعب خاک برداری در گردنه صلوات آباد سنندج انجام شد


500 مترمکعب خاک برداری در گردنه صلوات آباد سنندج انجام شد

سنندج - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: خاکبرداری ریزش های حاصل از رانش بخشی از کوه مشرف به گردنه صلوات آباد در محور سنندج - دهگلان از روز گذشته آغاز و تا کنون 500 متر مکعب خاک از این نقطه برداشته شده است.

رامبد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخشی از کوه در گردنه صلوات آباد در اثر بارش های شدید فروردین دچار ریزش شده است، اظهار داشت: تا کنون 500 متر مکعب از خاک های این نقطه توسط راهداران برداشته شده است.
وی اضافه کرد: از روز گذشته به منظور ایمن سازی این نقطه راهداران استان کار خاکبرداری را آغاز کرده اند و در این مدت با انحراف مسیر ترافیک مانع از مسدود شدن راه شده است.
نوذری با بیان اینکه عرض شکاف ایجاد شده در این نقطه در برخی جاها یک متر و عمق آن نیز حدود سه متر است افزود: با توجه به وجود عمق شیار ایجاد شده تا پنج متر احتمال افزایش حجم کاری وجود دارد و پیش بینی می شود عملیات خاک برداری تا اویل هفته آینده ادامه داشته باشد.
وی افزود: این نیروها در اولین فرصت برای جلوگیری از حوادث احتمالی در این نقطه اقدام به نصب تابلوها، علائم هشداری و بنرهای اخباری در مسیر عبور خودروها کرده اند.
گردنه صلوات آباد به طول حدود 25 کیلومتر در کوه های مشرف به همین نام قرار دارد و از 2 سال گذشته جاده آن در حال تعریض است.
این طرح تعریض به طول 21 کیلومتر در سه قطعه اجرا می شود که تاکنون حدود 90 میلیارد ریال آن تامین اعتبار شده و از 70 درصد پیشرفت فیزیکی نیز برخوردار است.
7349 / 3034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد