13 هزار و 500 تن کود شیمیایی در استان اردبیل توزیع شد


13 هزار و 500 تن کود شیمیایی در استان اردبیل توزیع شد

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جدید 13 هزار و 500 تن انواع کودهای شیمیایی در دسترس زارعان و بهره برداران قرار گرفته و مشکلی در تامین نهاده کود در بین زارعان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی این سازمان افزود: تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک و مهم از جمله گندم و جو کلزا صورت گرفته و با تجهیز مراکز خرید و برنامه ریزی های مدون در سال جاری از این لحاظ هیچگونه مشکلی در استان نخواهیم داشت.
وی گفت: در سال گذشته هزار و 300 هکتار به اراضی زیرپوشش سیستم های نوین آبیاری بارانی استان افزوده شد که نسبت به سال های قبل این روند 2.5 برابر بوده است که بیانگر تلاش مسئولان و دست اندرکاران تولید در گسترش سیستم های نوین آبیاری بارانی می باشد.
وی گفت: امسال گسترش اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در استان منسجم تر و کاربردی تر می شود.
حجت الاسلام اکبر اکبری ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه احترام به ارباب رجوع ، سعی در حل مشکلات ارباب رجوع و تلاش جهادی در خدمت به بخش کشاورزی را لازمه رونق تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید بندگی خدا را پیشه خود کرده و در تمام کارها تقوای الهی را مد نظر قرار دهیم.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
این استان در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6018/6016

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس