خانواده بانوی اهدا کننده عضو در بوکان مورد تجلیل قرار گرفتند


خانواده بانوی اهدا کننده عضو در بوکان مورد تجلیل قرار گرفتند

مهاباد - ایرنا - طی مراسمی با حضور شماری از مسوولان و معتمدان شهرستان بوکان از خانواده «بنفشه کرد» که اعضای بدنش زندگی دوباره ای به چند نفر دیگر بخشید تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان در این مراسم که روز پنجشنبه و در دفتر مدیریت این شبکه برگزار شد، اظهار داشت: با نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو و پیشرفت‌های پزشکی روز به روز امید به زندگی در میان بیماران نیازمند در کشور بیشتر می شود.
محمد عباسی ادامه داد: اهدای عضو نشانه فهم و شعور جامعه و خانواده های اهدا کننده عضو است که امید به زندگی در میان بیماران نیازمند را بیشتر کرده است.
وی افزود: با توجه به اینکه هزینه های درمان بیماران نیازمند پیوند عضو از جمله بیماران کلیوی و دیالیزی برای دولت و خانواده های آنها سنگین است، اهدای عضو علاوه بر کاهش آلام این بیماران، بسیاری از هزینه ها را برای آنان حذف می کند.
عباسی ادامه داد: با توجه به افزایش بیماری های غیر واگیر و از کار افتادن برخی اعضای بدن، اهدا و پیوند عضو در دنیا و کشورمان روز به روز جای خود را بیشتر باز می کند.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان بوکان گفت: اعضای عضو در این شهرستان بتدریج در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و این امر باعث شده عضویت افراد در ستاد اهدای عضو شهرستان افزایش پیدا کند و به بیش از 120 نفر برسد.
به گزارش ایرنا، 17 فروردین ماه سالجاری خانم «بنفشه کرد» بر اثر آنوریسم و خونریزی دچار مرگ مغزی شد و سه عضو وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
مرحومه دارای سه فرزند شامل یک دختر 25 ساله، پسر 18ساله و یک دختر چهار ساله است و از خانواده های معظم شهدای مهاباد به شمار می رود.
در پایان این مراسم از طرف دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و شبکه بهداشت و درمان بوکان از اعضای خانواده این فرد تجلیل شد.
طی 2 سال گذشته تاکنون این دومین مورد از اهدای عضو است که در مجموع به هفت نفر جان دوباره بخشیده اند.
7510/6185/3020

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن