نرخ شیوع اضافه وزن در کاشان 10.5 درصد است


نرخ شیوع اضافه وزن در کاشان 10.5 درصد است

کاشان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان با اشاره به افزایش بیماری اضافه وزن گفت: نرخ شیوع این بیماری در کشور 9.5 درصد و در استان اصفهان و کاشان 10.5 درصد است.

به گزارش ایرنا، سید علیرضا مروجی روز پنجشنبه در نشستی خبری به مناسب هفته سلامت افزود: از جمله عوارض اضافه وزن ابتلا به بیماری دیابت است که نرخ شیوع آن در کشور 60 درصد و در شهرستان کاشان 70 درصد می باشد.
وی با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه جمعیت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بیان کرد: 20 درصد از جمعیت افزون بر 460 هزار نفری این شهرستان حتی یکبار هم برای آزمایش های دوره ای به مرکزهای بهداشتی و درمانی مراجعه نکردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: با توجه به رصد اطلاعات پرونده های الکترونیکی سلامت از این 20 درصد، بیشترین جمعیتی که به پایگاه ها، خانه های بهداشت و مرکزهای جامع سلامت مراجعه نکرده اند، از قشر فرهیخته جامعه هستند.
وی در ادامه نیز از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار استانی در سال جاری برای مبارزه با بیماری سالک در منطقه کاشان خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته 742 مورد بیماری سالک در منطقه گزارش و یک کانون جدید بیماری در منطقه یحیی آباد و محدوده خیابان نطنز شناسایی شد.
مروجی از جمله علت های افزایش این بیماری را ساخت و سازهای غیر مجاز و تجاوز به حریم جوندگان در مناطق کویری دانست و افزود: برگزاری نشست های تخصصی برای مبارزه با سالک از جمله با حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین از طرح به کارگیری و رهاسازی عقاب ها برای شکار طبیعی موش ها در نقاط کویری خبر داد و یادآور شد: از آنجایی که عقاب ها نمی توانند بر روی درختان تاغ در جنگل فرود آیند، برای اجرای این طرح تیرهایی در منطقه های کویری نصب می شود.
شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.
یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده و شعار امسال 'مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت' است.
6136/8123

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها