کتاب«گوژپشت نوتردام»در فهرست پرفروش ترین های آمازون قرار گرفت


کتاب«گوژپشت نوتردام»در فهرست پرفروش ترین های آمازون قرار گرفت

تهران - ایرنا - کتاب 'گوژپشت نوتردام' ویکتور هوگو به دنبال آتش گرفتن کلیسای تاریخی«نوتردام»پاریس درفهرست پرفروش ترین کتاب های ' آمازون' در فرانسه قرار گرفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روزنامه تلگراف، در حالی فروش این اثر که در زبان انگلیسی با عنوان'The Hunchback of Notre Dame'افزایش یافته که در فهرست کتاب های آمازون در آمریکا قرار ندارد.
به گفته فروشندگان کتاب، چهار ویرایش جداگانه ازاین رمان در فهرست 10اثر پرفروش فروشگاه آنلاین آمازون قرار دارد که نسخه جیبی آن در جایگاه نخست و دیگر نسخه ها در رده های سوم، چهارم و دهم قرار دارند.
نسخه پنگوئن رمان هوگو هم اکنون در فروشگاه آمریکایی آمازون موجود است. چندین کتاب دیگر در مورد تاریخ کلیسای جامع نوتردام هم با افزایش فروش مواجه شده اند.
گوژپشت نوتردام شاهکاری است به قلم ویکتور هوگو، نویسنده‌ فرانسوی که در سال 1831 این کتاب را تحریر و منتشر کرد. این کتاب یکی از آثار ادبی برجسته جهان به شمار می رود که در سبک رمانتیک نگاشته شده‌ است.
آتش سوزی دوشنبه شب درکلیسای نوتردام پاریس، سقف این کلیسای جامع و ستونهای نمادین آن را نابود کردوتقریبا منجربه تخریب کل ساختمان شد،حدود 900 میلیون یورو برای بازسازی آن وعده داده شده است.

**پاپ از فرانسه دیدن می کند
خبرگزاری رویترز از مبداء پاریس به نقل از رئیس جمهور فرانسه خبر داد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از فرانسه دیدن می کند. کشوری که در هفته جاری در آتش سوزی فاجعه بار در کلیسای جامع نوتردام غرق در اندوه شد.
'مکرون گفته که 'دیروز در گفت و گوی تلفنی از او(پاپ) دعوت کردم که به فرانسه بیاید.'
پاپ فرانسیس در اوایل این هفته، ضمن ابراز اندوه خود از آتش سوزی کلیسای نوتردام گفته بود که مشتاق است دوباره این اثر تاریخی بازسازی شود.

**مکرون از معماران جهان برای بازسازی نوتردام دعوت می کند
خبرگزاری فرانسه هم از مبدا پاریس اعلام کرد: مکرون روز چهارشنبه اعلام کرد که معماران را از سراسر جهان دعوت می کند تا طرح هایی را برای جایگزینی سقف کلیسا ارائه کنند.
ادوارد فیلیپ نخست وزیر گفته که با این اقدام در خصوص مدل بنای جدید کلیسا مشابه قرن 19یا یک مدل جدید تصمیم گیری خواهد شد.
خبرگزاری فرانسه افزود: جهان در روز دوشنبه وحشت زده شد، زیرا شعله های آتش شاهکار گوتیک 850 ساله را در بر گرفت.
رئیس جمهوری فرانسه قول داده که تاسال 2024، زمانی که فرانسه بازی های المپیک تابستانی را میزبانی خواهد کرد، کلیسای نوتردام بازسازی شود.
اروپام**6984**1590

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل