کودکی فرصتی بی‌نظیر برای تقویت کرامت است


کودکی فرصتی بی‌نظیر برای تقویت کرامت است

قزوین - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کودکی فرصتی بی‌نظیر برای تقویت کرامت انسان است و هیچ دوره‌ای اهمیت و اثرگذاری این دوران را ندارد.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدارمعاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، توجه به جایگاه کرامت در نظام تربیتی را ضروری عنوان کرد و افزود: خداوند در نخستین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل کرد، اکرم بودن خودش را معرفی کرد و این موضوع می‌باید در تربیت کودکان با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: طبق آیات قرآن خداوند انسان را نیز اکرم خلق کرده است و در اولین آیاتی که بر پیغمبر (ص) نازل شد، موضوع تعلیم و تربیت در آن گنجانده شد و خداوند نیز خود را معلم معرفی کرده است و این مهم اهمیت کرامت و کار معلمی را نشان می‌دهد.
امام جمعه قزوین افزود: خداوند همانطور که خودش و انسان را اکرم معرفی کرده است، قرآن را نیز به عنوان کتاب مدرسه آفرینش، پیامبر (ص) و فرشتگان را نیز اکرم معرفی می‌کند و به خوبی جایگاه والای کرامت را برای انسان به تصویر می‌کشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه رسیدن به جایگاه کرامت دارای مراحلی است، خاطرنشان کرد: خداوند همه جهان را برای انسان، انسان را برای عبادت، عبادت را برای رسیدن به تقوا و تقوا را برای دست‌یابی به جایگاه والای کرامت خلق کرده است و این مراحل به خوبی نشان دهنده جایگاه با عظمت کرامت است.
وی با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار (ع) در باب اهمیت کرامت، یادآور شد: امام علی (ع) می‌فرمایند هر کسی کرامتش محکم و استوار باشد، خواسته‌های نفسانی او سست می‌شود و تقویت کرامت کمک می‌کند تا زمینه‌های بروز فساد در انسان از میان برود.
آیت‌الله عابدینی به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) در اهمیت کرامت اشاره کرد و افزود: حضرت می‌فرمایند اگر کرامت و شخصیت انسانی کسی آسیب ببیند، از شرِّ او در امان نخواهید بود و این حدیث گهربار نشان می‌دهد تا چه میزان حفظ کرامت اهمیت دارد و آسیب رسیدن به آن به جامعه و جایگاه انسانی آسیب می‌رساند.
امام جمعه قزوین به اهمیت تعلیم و تربیت در سنین کم اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند قلب نوجوان مانند زمین مستعد است و هر چه به او عرضه شود طبق آن تربیت و رشد پیدا می‌کند.
وی افزود: هر چه در دوران کودکی برای تربیت کودکان و نوجوانان کار کنیم، درواقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و هزاران برابر نتیجه خواهیم گرفت و ضروری است دستورات دینی در این حوزه را با جدیت اجرایی کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند دو امانت بزرگ را به ما سپرده است که امانت انسان و ایمان است و می‌خواهد از آنها حفاظت و حراست شود و ما با تکیه بر دستوارت دینی و الهی می‌توانیم از آنها به درستی حفاظت و حراست کنیم.
آیت‌الله عابدینی با نقد عنوان کتاب «دین و زندگی» تأکید کرد: بهتر است نام این کتاب «دینِ زندگی» باشد نه دین و زندگی چرا که انسانیت انسان جز در گرو دین رشد نمی‌کند.
وی تصریح کرد: اگر آمیختگی دین در زندگی را باور کنیم، بسته‌هایی نظیر 2030 را نمی‌پذیریم چرا که آنها حرف‌هایی را می زنند که با دستورات دینی و الهی در تضاد است و اگر برخی به چنین اسنادی توجه می‌کنند معلوم می‌شود اسلام را به خوبی نشناخته‌اند.
امام جمعه قزوین افزود: اگر اسلام و ایمان را باور کردیم و آگاهی کاملی نسبت به آن پیدا کردیم، رضایت نمی‌دهیم چیز دیگری جایگزین دین شود و وقت انسان‌ها را به بطالت بگذراند.
6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد