جمع آوری 115 میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل زدگان


جمع آوری 115 میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل زدگان

پیروی از جمع آوری 115 میلیارد کمک نقدی و مردمی و همچنین 50 میلیارد تومان کمک غیر نقدی برای سیل زدگان خبر داد.

جمع آوری 115 میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل زدگان
به گزارش فانوس، محمودرضا پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر درخصوص نیاز‌های ضروری سیل زدگان اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز سیل زدگان به ویژه زنان، کودکان و سالمندان اقلام بهداشتی و تامین سلامت آن‌ها به لحاظ روحی و روانی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به این که اکنون تیم‌های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت در مناطق سیل زده مشغول ارائه خدمات به هموطنان سیل زده هستند افزود: دستگاه‌های مسئول باید به اعزام تیم‌های روان پزشک برای حمایت روانی آسیب دیدگان توجه داشته باشند.

پیروی در خصوص ارسال کمک‌های بین المللی و شائبه ناچیز بودن این کمک‌ها به سیل زدگان گفت: در هنگام بحران کمک‌های بشردوستانه از سوی اغلب کشور‌ها ارسال می‌شود بطوری که جمعیت هلال احمر هم در زمان حادثه در کشور‌های دیگر اقدام به امداد رسانی می‌کند، البته میزان این کمک‌ها براساس استطاعت کشور‌های مشارکت کننده انجام می‌شود و نباید آن را دست کم گرفت، به نظر من این کار ارزشمندی است و نباید به دید کم به آن نگاه کرد مهم این است خواسته اند در این کار خیر کمک کنند.

وی، همچنین در مورد فروش چادر‌های هلال احمر در بین مردم، تصریح کرد: ممکن است در این خصوص سوءاستفاده‌هایی هم شود در این بحران با توجه به گستردگی سیل بویژه در منطقه لرستان، چون امکان دسترسی و شناسایی نیازمندان از راه زمینی امکان نداشت، چادر‌های امدادی از طریق هوایی توزیع شد؛ بنابراین نیاز واقعی سیل زدگان مشخص نبود و در بعضی از شهر‌ها و روستا‌ها مازاد و بیشتر از نیاز معمول چادر توزیع شد و یا کسانی بیشتر از نیاز خود چادر تحویل گرفتند و در بازار فروختند، در این خصوص با دستور دادستانی کل کشور این چادر‌ها هر کجا دیده شود ضبط و توقیف می‌شود و با کسانی هم که این چادر‌ها را خرید و فروش می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

پیروی با تاکید بر این که اگر کسی چادر اضافه هم گرفته است باید به هلال احمر برگرداند تا در جایی که نیاز واقعی وجود دارد استفاده شود. تصریح کرد: به استان‌ها و دادستانی اعلام کرده ایم که اگر این چادر‌ها را در دست افراد در هر کجا دیدند اطلاع دهند تا ضبط شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ارائه آموزش‌های همگانی در جامعه یکی دیگر از وظایف مهم هلال احمر برای پیشگیری از آسیب در حوادث است تاکید کرد: این آموزش‌ها باید در جامعه نهادینه شود، چون در زمان حادثه مردم اولین کسانی هستند که تا رسیدن نیرو‌های امدادی در صحنه حاضرند، بنابراین خیلی مهم است که آموزش‌های اولیه را دیده باشند که با حادثه چگونه مقابله کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو