به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، سعید رئوفی نسب مدیر عامل سد و نیروگاه دز، ظهر امروز ۲۹ فروردین ماه در نشست شورای اداری اندیمشک، اظهار کرد: تراز کنونی آب در مخزن سد دز اندیمشک نرمال و مطلوب بوده و قطعا دیگر شاهد سیلابی مشابه ۱۳ فروردین ماه جاری نخواهیم بود.

او با اشاره به میانگین سالانه آورد آب به سدهای خوزستان گفت: ۳۵ تا ۴۰ میلیارد متر مکعب به صورت معمول آب به سد ها ریخته و پیش‌بینی می‌شود میزان آوردها به استان خوزستان در پایان سال آبی به بیش از ۸۰ میلیارد متر مکعب برسد.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز اندیمشک با بیان اینکه مدیران سد به تنهایی در ارتباط با رهاسازی و ذخیره آب در سدها تصمیم‌ گیرنده نبوده، افزود: میزان دبی خروجی از سدها با یک تیم تخصصی از سازمان آب‌ و برق خوزستان ارزیابی و میزان خروجی سدها به صورت مکتوب برای مدیران سد ارسال می‌شود.

سعید رئوفی نسب سازه سد دز را پایدار دانست و اضافه کرد: در حوزه سد دز با توجه به تنش‌ بالا به علت سیلاب‌های اخیر هیچ‌گونه خللی و یا رفتار غیرعادی از سد دز مشاهده نشده و این سد با پایداری کامل آماده مهار سیلاب ها، ذخیره و مدیریت منابع آبی در این حوزه می باشد.

او با بیان اینکه ظرفیت و توان ذخیره سازی در سد دز در حال حاضر ۳۲۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: با توجه به حجم آب دخیره شده و تراز مناسب قطعا دیگر شاهد سیلابی مشابه ۱۳ فروردین ماه جاری نخواهیم بود.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز با اشاره به اینکه در این مدت با ارتباط با خبرگزاری‌ها و صحبت‌های صادقانه به دنبال رفع نگرانی شهروندان بوده‌ایم، بیان کرد: متاسفانه برخی با ایجاد شایعات اسباب نگرانی ایجاد کرده که با استفاده از ظرفیت رسانه ها این نگرانی‌ها را رفع کردیم.