به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاهظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان و خیران مدرسه‌ساز استان کرمانشاه و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: دولت بدون حضور و مشارکت مردم قادر به حل کارهای بزرگ نظیر مدرسه‌سازی نخواهد بود.

او افزود: اگر کمک خیرین در بحث مدرسه‌سازی از ابتدای انقلاب تا به امروز نبود قطعاً مشکلات ما در این زمینه بسیار بیشتر بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مدرسه سازی امری بسیار مهم است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند چرا که مدرسه زیر بنای همه امور کشور است.

آیت‌الله علما ادامه داد: تلاش‌ها و فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز بسیار ارزشمند و الهی است و تا زمانی که از آن مدرسه‌ها برای تعلیم و تربیت فرزندان کشور استفاده شود برای آنها ثواب و خیرات خواهد رفت.

او افزود: دولت بدون حضور مردم قادر به حل کارهای بزرگ نظیر مدرسه‌سازی و مشکلات و بلایایی نظیر سیل و زلزله نخواهد بود.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه هم در این نشست گفت: ۷۸ مدرسه در زلزله سال ۹۶ تخریب شد و خوشبختانه تا به امروز ۱۸۰ مدرسه جایگزین آن ساخته شده است.

او افزود: در استان کرمانشاه ۱۳۰۰ فضای آموزشی قدیمی وجود داشت که پس از زلزله علاوه بر مدارسی که در زلزله تخریب شد با همت خیرین و همچنین اعتبارات ویژه دولتی اقدام به ساخت آنها کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: پس از زلزله کرمانشاه خیرین بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان جهت ساخت مدرسه مشارکت کرده‌اند که این رقم بی‌نظیر بوده و برکات بسیاری را در بحث مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه به دنبال داشته است.

آیت‌الله علما افزود: پس از سیل اخیر این اداره برای کمک‌رسانی به استان‌های سیل‌زده کشور ۳۲ کلاس پیش ساخته را به گلستان و ۲۰ کلاس را به لرستان و همچنین تجهیزات مورد نیاز آنها را اعزام کرده است.