کریدور گردشگری کرمانشاه با ثبت جهانی اورامانات برابری می کند


کریدور گردشگری کرمانشاه با ثبت جهانی اورامانات برابری می کند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: کریدور گردشگری بیستون – تاق بستان اقدام بسیار ارزشمندی در حوزه گردشگری استان است و با ثبت جهانی اورامانات برابری می کند.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست کارگروه گردشگری استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری با اشاره به اینکه خدمات یکی از راه های توسعه استان است، افزود: کریدور گردشگری بیستون - تاق بستان می تواند در حوزه توسعه گردشگری و خدمات بسیار پر رنگ باشد.
وی با بیان اینکه اقلیم چهار فصل کرمانشاه از ثروت های بزرگ استان است، اظهار داشت: این کریدور گردشگری اقدام بسیار ارزشمندیست که با ثبت جهانی اورامانات برابری و به ثبت آن نیز کمک خواهد کرد.
وی با ابراز رضایت از مطالعات انجام شده طراحی کریدور، از میراث فرهنگی و متولیان امر تقدیر و تشکر و کرد و گفت: در صورتی که امکان سنجی در هشت روستای هدف انجام نشده، باید این کار صورت گیرد.
بازوند با تاکید بر اینکه آزاد راه پلیس راه بیستون - حمیل که بخشی از کریدور را در بر می گیرد باید جدی گرفته شود، یادآور شد: آزاد راه بیستون – همدان نیز که در آینده ساخته می شود باید در طرح دیده شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه باید طرح تامین آب و طرح های اجرایی این محور نیز مشخص شود، تصریح کرد: مشکلات محیط زیستی و نوع وسیله تردد گردشگران در این محورهم باید طراحی شود.
وی همچنین گفت: ایده خلاقانه و شگفت انگیزی که قرار است در این محور اجرا شود، باید در سال نخست احداث کریدور طراحی و ساخته شود.
وی با بیان اینکه این طرح باید در شورای برنامه ریزی استان به تصویب برسد، اظهار امیدواری کرد که در نیمه دوم سال 98 شاهد فراخوان سرمایه گذار باشیم.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با تبریک 29 فروردین روز ارتش، گفت: ارتش در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و بحران های اخیر کشور خصوصا زلزله کرمانشاه خوش درخشیده و جمله تاریخی امام (ره) 'ارتش برای مردم' را خوب تفسیر کرده اند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که 2 هزار و 250 اثر آن ثبت ملی شده است.
سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
3033/7447

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق