تحریف به سبک باستانی


 تحریف به سبک باستانی

شبکه بی بی سی و تحلیلگران آن با انگیزه‌ای قوی، از پول و همه ابزارها برای تحریف و دروغ‌پردازی استفاده می کنند. تا تصویری وارونه از حقیقت را در ذهن مخاطبان خود خلق کنند.

به گزارش جام نیوز، روزهای گذشته رئیس جمهور(رئیس هیئت امنای قانونی صندوق توسعه ملی) در طی نامه ای اجازه برداشت از صندوق برای جبران خسارت های سیل زدگان را خواستار شدند. مقام معظم رهبری نیز در پاسخ با در نظر گرفتن اولویت ها به دلیل وجود بودجه های مختلف در دولت، برداشت از این صندوق را بلامانع دانستند.

با انتشار این نامه، قرائت ها و تحریف های مختلفی از سوی جریان های معارض برای تخریب، شروع شد که آغازگر آن طبق روال سابق شبکه بی بی سی فارسی بود. برای درک بهتر این موضوع و مدل تحریفی لازم است نگاه کوتاهی به اساسنامه صندوق توسعه ملی داشته باشیم.

صندوق توسعه ملی بر اساس ماده 16 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که در حکم اساسنامه دائمی صندوق توسعه ملی است: صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی تشکیل می‌شود.

افزون بر این در بند"خ " اساسنامه صندوق مصارف صندوق به شرح ذیل تبیین شده است:

1- اعطای تسهیلات به بخشهای خصوصی، تعاونی و بنگاههای اقتصادی متعلق به مؤسسات عمومی غیردولتی برای تولید و توسعه سرمایه‌گذاریهای دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی

2- اعطای تسهیلات صادرات خدمات فنی و مهندسی به شرکتهای خصوصی و تعاونی ایرانی که در مناقصه‌های خارجی برنده می‌شوند از طریق منابع خود یا تسهیلات سندیکایی

3- اعطای تسهیلات خرید به طرفهای خریدار کالا و خدمات ایرانی در بازارهای هدف صادراتی کشور

4- سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی خارجی

5- اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران خارجی با در نظر گرفتن شرایط رقابتی و بازدهی مناسب اقتصادی به منظور جلب و حمایت از سرمایه‌گذاری در ایران با رعایت اصل هشتادم (80) قانون اساسی می‌باشد.

طبق اساسنامه ترکیب اعضای هیأت امناء به شرح زیر است:
1. رئیس جمهور (رئیس هیأت امناء)
2. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور (دبیر هیأت امناء)
3. وزیر امور اقتصادی و دارائی
4. وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی
5. وزیر نفت
6. رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
7. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عنوان عضو ناظر و بدون حق رأی
8. رئیس اتاق تعاون ایران به عنوان عضو ناظر و بدون حق رأی
9. دو نفر نماینده از کمیسیونهای اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی
10. دادستان کل کشور

دولت به عنوان متولی اصلی بودجه جاری کشور و مصارف ریالی، اجازه استفاده از صندوق توسعه ملی را ندارد. مراکز خصوصی در صورت تایید مجلس صرفا اجازه دریافت تسهیلات ارزی از صندوق با شرایط مندرج در ایین نامه را دارند. سال گذشته نمایندگان مجلس در جلسه علنی (روز یکشنبه پنجم اسفند ماه 96) بند الحاقی ۲ تبصره ۴ لایحه بودجه را به تصویب رساندند که براساس آن به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون یورو از منابع ورودی سال ۹۸ صندوق توسعه را به صورت تسهیلات ارزی با تضمین دولت به شرح ذیل برداشت کرده و منابع مذکور با رعایت شرایط زیر به مصرف برساند.

- طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو
- آبخیزداری و آب خوان داری تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو
- مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تأثیر آن بر شبکه‌های برق تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو
- تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده ۱۰۶ قانون برنامه ششم تا سقف ۱.۵ میلیارد یورو
- تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌های وزارت علوم تا سقف ۴۰ میلیون یورو
- طرح‌های نوآورانه جهاد دانشگاهی تا سقف ۱۵ میلیون یورو
- طرح‌های نوآورانه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تا سقف ۷۰ میلیون یورو
- سازمان صدا و سیما در اجرای ماده ۹۳ قانون برنامه ششم، کمی و کیفی، برنامه‌های تولیدی، پویا نمایی، مستند، فیلم و سریال تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو
- طرح‌های آب رسانی روستایی و توسعه شبکه‌های آن تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو
- پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش تا سقف ۵۰ میلیون یورو
این بند با ۱۶۰ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر به تصویب رسید.

تئوری پردازان و تحلیلگران معارض انقلاب اسلامی در روزهای گذشته با انتشار جواب در خواست رئیس جمهور از سوی مقام معظم رهبری اقدام به فضا سازی کرده و با برجسته سازی بخشی از واقعیت اقدام به فضا سازی و سیاه نمایی علیه ارزش های انقلاب کردند. که نمونه هایی از آن تقدیم می شود.

 تحریف به سبک باستانی

استفاده هدفمند بخشی از واقعیت مصوبه مجلس سال گذشته و ارتباط دادن آن به سیل زدگان

 تحریف به سبک باستانی

ارتباط دادن مصوبه مجلس سال گذشته مبنی بر استفاده صدا و سیما از صندوق توسعه ملی و ارتباط دادن آن به موضوع سیل

حسین باستانی تحلیلگر ارشد بی بی سی با استفاده از شگرد های عملیات روانی بخشی از مصوبه مجلس در سال گذشته را در کنار جواب نامه ریاست جمهوری قرار داده تلاش می کند با شگرد های عملیات روانی (برجسته سازی بخشی از واقعیت) تصویر وارونه ای از حقیقت در اختیار مخاطبان خود قرار دهد تا بر اساس ماموریت های تعریف شده ی خود در بی بی سی به تخریب ازش ها و تشویش افکار عمومی با استفاده از ارائه اطلاعات نادرست بپردازد.

ذهن و جان مردم کشور در روزهای گذشته به صورت شبانه روزی با موضوع سیل درگیر بوده و اخبار آن در صدر رسانه های داخلی و بعضا خارجی قرار گرفته بود. وجود حس همدری با سیل زدگان در میان مردم تصاویر زیبایی از کمک رسانی و همدلی برای کاهش آلام و جبران خسارت ها را خلق کرده بود. این انسجام چندان به مذاق جریان های معارض خوش نیامده و تلاش های زیادی انجام می دهند تا با موضوعات مختلف اتحاد و همبستگی ایجاد شده در بین مردم را تحت الشعاع قرار دهند.

شبکه بی بی سی در تیتر یک با بیان تفسیری غیر واقعی، مدعی می شود که رهبری کمک به سیل زندگان را به آینده موکول کرده اند. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی اولویت را ردیف بودجه های مرتبط از قبیل بودجه حوادث غیر مترقبه قرار داده و استفاده از صندوق توسعه ملی را بلا مانع دانستند. زیرا صندوق توسعه ملی، صندوقی ارزیست که برای اعطای تسهیلات فقط ارز در اختیار در خواست کننده گان قرار می دهد و آن هم مشروط به این که در یافت کننده تسهیلات اجازه تبدیل ارز به ریال در داخل کشور را ندارد. زیرا این تبدیل اثر مستقیم در ایجاد تورم دارد. در بحث سیل نیز چون تمامی مصارف برای جبران خسارت ها ریالی بوده به صورت منطقی دولت می بایست در وهله اول از ردیف بودجه های تعیین شده به صورت ریالی اقدام به جبران خسارت ها بکند و در صورت بروز مشکل استفاده از صندوق توسعه ملی امری طبیعی و بلا مانع است.

 تحریف به سبک باستانی

شبکه بی بی سی و حسین باستانی با ادعای فعالیت های حرفه ای با انگیزه های بسیار قوی از پول و همه ابزارها برای تحریف استفاده می کنند. و بر خلاف ادعاهای خود کوچک ترین توجهی به تحلیل موضوعات نداشته. و خارج از واقعیت ها با استفاده از الگو های عملیات روانی اقدام به القای دروغ در میان مخاطبان کرده و سعی دارند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا