شمیراناتی ها بیش از 4 میلیارد تومان به سیل زدگان کمک کردند


شمیراناتی ها بیش از 4 میلیارد تومان به سیل زدگان کمک کردند

تهران- ایرنا- رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد فرمانداری شمیرانات اعلام کرد: از دوم فروردین تاکنون 3 میلیارد و 966 میلیون تومان کمک غیرنقدی و 394 میلیون تومان کمک نقدی از سطح شهرستان به مناطق سیل زده کشور ارسال شده است.

محمدرضا علی اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هلال احمر شمیرانات تاکنون 6 کامیون کمک غیرنقدی به ارزش ریالی 800 میلیون تومان به همراه 220 میلیون تومان کمک نقدی به استان های گلستان، لرستان و خوزستان اعزام کرده است.
به گفته وی کمک های غیرنقدی ارسالی، آب معدنی، انواع کنسرو، شیرخشک، برنج، حبوبات، چای، نوشت افزار، لباس، کفش، محصولات بهداشتی و برخی دیگر اقلام را شامل می شود.
وی افزود: چهار کامیون کمک غیرنقدی به ارزش 86 میلیون تومان و 18 میلیون تومان کمک نقدی نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان به این مناطق ارسال شده است.
این مقام مسئول اظهارداشت: اداره ورزش و جوانان شمیرانات نیز چهار نیسان کمک غیرنقدی به ارزش 40 میلیون تومان به هموطنان سیل زده کشور کمک کرد.
رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد فرمانداری شمیرانات با اشاره به خدمت رسانی شهرداری لواسان به سیل زدگان استان خوزستان تصریح کرد: موکب حضرت علی اکبر (ع) شهرداری با 50 نیرو و یک میلیارد تومان اعتبار اولیه از 17 فروردین ماه جاری به مدت یک ماه در سوسنگرد روزانه به طور میانگین 9 هزار غذای گرم توزیع می کند.
به گفته وی شهرداری لواسان امکانات آشپزی را برای کسانی که امکان طبخ غذا داشته باشند تهیه می کند و تحویل می دهد.
علی اکبری اظهارداشت: یک تانکر آب هشت هزار لیتری، یک دستگاه وانت امدادرسانی و 25 نیروی فنی و تاسیسات شهرداری لواسان به استان خوزستان اعزام شده است.
این مقام مسئول گفت: اعزام سه کامیون و 6 نیرو به گلستان و یک کامیون به لرستان نیز از دیگر خدمات شهرداری لواسان به شمار می آید.
وی افزود: با هدف ایجاد نشاط در کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده خوزستان، شورای اسلامی و شهرداری لواسان اقدام هدایای متنوع شهروندان این شهر را اقشار حساس و آسیب پذیر سیل زده ارسال می کنند.
علی اکبری در ادامه نیز از پخت و توزیع روزانه سه هزار پرس غذای گرم در خوزستان توسط موکب بخشداری رودبار قصران خبر داد.
رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد فرمانداری شمیرانات همچنین به جمع آوری کمک های شهروندان لواسان بزرگ و خرید 200 کیسه آرد از سازمان غله و ارسال آنها به استان های سیل زده نیز اشاره کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: شهرداری شمشک از توابع بخش رودبارقصران 2 کامیون کمک غیرنقدی و ضروری به ارزش 30 میلیون تومان به مناطق سیل زده غرب کشور ارسال کرد.
علی اکبری با اشاره به دیگر اقدامات شمیرانات در خدمت رسانی به هموطنان سیل زده کشور از 41 میلیون تومان کمک نقدی اداره تبلیغات اسلامی و اعزام پنج کامیون کمک غیرنقدی اداره بهزیستی به ارزش 300 میلیون تومان خبر داد.
وی اعلام کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شمیران نیز 100 میلیون تومان به یکی از موکب های فعال در لرستان کمک نقدی و پنج کامیون کمک غیرنقدی به ارزش 200 میلیون تومان به این استان اعزام کرده است.
این مقام مسئول گفت: 15 میلیون تومان کمک نقدی و 10 میلیون تومان کمک غیرنقدی نیز توسط اداره اوقاف لواسان جمع آوری شده است.
رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد فرمانداری شمیرانات بیان داشت: واحدهای صنفی مجتمع های تجاری پالادیوم و گالریا واقع در شمال تهران به منظور یاری رسانی به هموطنان سیل زده کشور بسته های بهداشتی، مواد غذایی و یک دستگاه حمام پرتابل و به ارزش 800 میلیون تومان تهیه کردند.
علی اکبری تصریح کرد: اتاق اصناف شهرستان شمیرانات نیز تاکنون 700 میلیون تومان کمک غیرنقدی به استان های سیل زده ارسال کرده است.
به گزارش ایرنا از ابتدای امسال برخی استان ها ازجمله خوزستان، لرستان و گلستان درگیر سیل شدید شده اند.
این درحالی است که خسارت بارش های اخیر در شهرستان شمیرانات نیز بیش از 230 میلیارد تومان در بخش های کشاورزی، زیرساختی و تاسیساتی برآورد شده است.
شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبارقصران در شمال و شمال شرقی تهران قرار دارد.
تهرام/9897/ 1008

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید