مدیرکل پزشکی قانونی استان: سالمندآزاری در سمنان کمرنگ است


مدیرکل پزشکی قانونی استان: سالمندآزاری در سمنان کمرنگ است

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: سالمندآزاری، به عنوان خشونت پنهان و چالش اجتماعی جدید، در خانواده های استان سمنان کمرنگ است.

مهدی نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سالمندآزاری به مفهومی که باعث آسیب جسمی به شخص سالمند شود در استان سمنان به ندرت وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش ها در بحث نگهداری و مراقبت و بی توجهی به درمان و انتقال سالمندان به سرای سالمندان به عنوان بی توجهی به این قشر از جامعه در استان سمنان مطرح است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: سمنان از نظر گزارش سالمندآزاری در رتبه های پایین کشور قرار دارد، اخلاقمداری مردم این منطقه باعث جلوگیری از رخداد این دست پدیده های اجتماعی در استان شده است.
نوروزی اضافه کرد: در بحث همسر آزاری هم سمنان در مقایسه با دیگر استان های کشور رتبه مطلوبی دارد و هرازگاهی ضرب و جرح زنان و رسیدگی به شکایت های از این دست در پزشکی قانونی استان مطرح می شود.
وی اضافه کرد: رسانه ها با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق برای مقابله با پدیده های خاموش و شوم اجتماعی مانند کودک آزاری، همسرآزاری و سالمندآزاری اقدام کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: سالمندآزاری ابعاد مختلفی دارد که رویکرد های آزار عاطفی، روانی، غفلت، مالی، جسمی و طردشدگی در این بخش مطرح است.
به گزارش ایرنا، هر نوع اقدام عمدی، غیرعمدی یا ارایه نشدن خدمتی یک یا چندباره که باعث آسیب و آزار سالمند شود، به ویژه از طرف کسانی که سالمند با آنان رابطه نزدیک دارد و انتظار می‌رود به آنان اعتماد داشته باشد، به عنوان تعریف اولیه از سالمندآزاری مطرح است، در تحقیقات شایع ترین نوع سالمندآزاری را آزار روانی یافته‌اند، تحقیقات مشابهی هم غفلت و آزار مالی را در صدر آزارهای سالمندی در ایران ذکر کرده‌اند.
7339/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»