مطالعه کتاب عامل موثری در اتخاذ تصمیم های خوب زندگی است


مطالعه کتاب عامل موثری در اتخاذ تصمیم های خوب زندگی است

یزد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت:‌ افراد با مطالعه کتاب خوب و موثر می توانند بهترین تصمیم ها را در شرایط بحرانی زندگی اتخاذ و به خود و دیگران هم کمک کنند.

به گزارش ایرنا رقیه کرمانیان روز پنجشنبه در نشست معرفی کتاب که در شهرداری اردکان برگزار شد به بیان اهمیت مطالعه،‌ کتاب و کتابخوانی پرداخت و افزود: بیایید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در میان مسئولان گسترش دهیم و با این طرح زمینه را برای ایجاد انگیزه در بین کارکنان اداره ها نیز فراهم کنیم .
وی اضافه کرد: ‌به نظر می آید مسئولان مدت هاست با کتاب قهر کرده اند و درصدد هم نیستند دانش خود را به روز کنند .
معاون فرمانداری اردکان با بیان اینکه با افزایش تجربه و خواندن کتاب مسلما در زمان بحران می توان بهترین تصمیم ها را گرفت، تصریح کرد: در حین مطالعه کتاب با شخصیت ها و افراد مختلف آشنا می شویم و می توان تجربه آنها را کسب کرد و این واقعا گرانبهاست .
همچنین رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردکان با تشکر از حمایت های شهرداری تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشور و به تبع آن شهرستان رقم قابل توجهی را نشان نمی دهد، با برنامه ریزی مناسب درصدد هستیم این رقم را در اردکان ارتقا دهیم.
حسین پایدار افزود: باید رویه ای را در پیش گرفت تا فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم کاربردی تر شود، بر این اساس برگزاری نشست های کتابخوان در مدارس ، حوزه های علمیه و دانشگاه ها می تواند زمینه گسترش فرهنگ مطالعه را در بین افراد جامعه گسترش دهد .
به گفته وی برگزاری جلسات معرفی کتاب در اداره ها و دیگر برنامه های جنبی نظیر نمایشگاه کتاب ،‌ بلند خوانی کتاب در اماکن عمومی از جمله پارک ها می تواند راه را برای این هدف هموارتر کند و مردم را بیش از این علاقه مند به خواندن کتاب کند .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردکان با بیان اینکه درست است که آمار مطالعه کتاب در شهرستان پایین است،‌گفت: ولی هنوز افرادی هستند که به دنبال کتاب خوب می گردند تا بتوانند مطالعه کنند و این وظیفه کارکنان را سنگین تر خواهد کرد چرا که آنها کتاب را خوب و لطیف معرفی کنند تا فرد آن را انتخاب و مطالعه کنند .
در این نشست آماری از میزان مطالعه کتاب در کشور و شهرستان اردکان ارائه نشد.
همچنین شهردار اردکان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی جامعه نقش عمده ای دارد، افزود: بدون شک ترویج فرهنگ کتابخوانی نشانه رشد و تعالی جامعه است که در سلامت و سعادت قشرهای مختلف جامعه را به دنبال خواهد داشت.
اباذرغفوری با اشاره به تاثیر پذیری کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف به اهمیت فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و افزود : باید از کودکی و نوجوانی برای کودکان برنامه ریزی کرد تا کتابخوانی به صورت رفتار و عادت برای کودکان درآید که ثمره آن در بزرگسالی نمایان خواهد شد.
شهردار اردکان در ادامه به معرفی کتاب ' تکنیک های طلایی تمدد اعصاب ' پرداخت و توضیحات ارائه داد.
اشرف تقدیری، کارشناس فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی اردکان هم در ادامه به معرفی کتاب های 'پدر، عشق پسر' نوشته سید مهدی شجاعی و 'روی ماه خداوند را ببوس' از مصطفی مستور پرداخت و قسمت هایی از کتاب ها را قرائت کرد.
وی همکاری تمام ارگان ها را برای تبدیل اردکان به شهری پیشرو در زمینه فرهنگی به ویژه کتاب ضروری دانست و گفت: اردکان با توجه به پیشینه فرهنگی و ظرفیت های پیش رو که دارد می تواند در زمینه فرهنگی خوش بدرخشد و این امر نیاز به همراهی و مساعدت تمام ارگان های شهرستان دارد.
در این دیدار طرح ایجاد پادکست هایی با موضوع معرفی اجمالی کتاب جهت استفاده در فضاهای مجازی با همکاری شهرداری و اداره کتابخانه های عمومی نیز مطرح و تصویب شد.
شهرداری اردکان میزبان ششمین جلسه طرح معرفی کتاب در ادارات بود .
تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی اردکان حدود پنج هزار نفر است و هم‌اکنون 14 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است و 140 هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟